📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

پودر کلاژن بیوتی و موارد مصرف آن + عوارض جانبی

کُلاژِن(Collagen) که از واژه‌ی یونانی به معنای چسب گرفته شده است. بعلاوه اینکه یکی از فراوان ترین پروتئین‌های بدن است و حدود یک سوم از کل پروتئین‌های آن را تشکیل می‌دهد. از این رو ما در این مطلب از داروخانه انصار قصد داریم درباره یکی از محصولات فوق‌العاده برای پوست یعنی پودر کلاژن بیوتی که هر خانمی باید آن را داشته باشد، صحبت کنیم.

کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از مهم‌ترین اجزای ساختمانی پوست، استخوان و دندان، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها است. در واقع کلاژن مانند چسبی است که بافت‌های مختلف بدن را در کنار هم نگه می‌دارد. یکی از ویژگی‌های خاص این پروتئین، خاصیت بازجذبی است؛ به این معنی که به اجزای کوچک‌تر تبدیل شده، تغییر شکل می‌دهد و دوباره جذب بدن می‌شود. این ویژگی خاص باعث شده که این پروتئین مناسب استفاده در طیف متنوعی از درمان‌های پزشکی باشد.

عوامل کاهش کلاژن پوست

اکنون که به اهمیت وجود کلاژن در بدن و نقش مهم آن در حفظ و جوان سازی پوست پی بردیم، بهتر است بدانیم چه عواملی باعث کاهش کلاژن پوست می‌شوند. همچنین لازم است قبل از ورود به بحث پودر کلاژن بیوتی درباره عوامل و علل کاهش کلاژن پوست و عوارض آن بعلاوه دلایل نیاز پوست به کلاژن را بدانید.

  1. افزایش سن: هر چه سن بالاتر می‌رود، بدن کلاژن کمتر و با کیفیت پایین‌تری تولید می‌کند که باعث کم شدن استحکام و انعطاف پذیری پوست می‌شود. سرعت این فرآیند نیز بستگی به ژنتیک فرد دارد.
  2. عوامل محیطی: مثل قرار گرفتن در معرض اشعه‌های UV و هوای آلوده که سرعت پیری پوست را افزایش می‌دهند.
  3. رژیم غذایی غلط: استفاده‌ی زیاد از شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند آرد سفید باعث کاهش کلاژن بدن می‌شوند؛ چرا که در توانایی کلاژن در ترمیم خود تداخل ایجاد می‌کنند.
  4. سبک زندگی نادرست: برای مثال سیگار کشیدن باعث تاخیر در ترمیم زخم‌های پوستی می‌شود و یکی از عوامل ایجاد کننده‌ی چین و چروک پوست است. در اکثر موارد استفاده از پودر کلاژن بیوتی به دلیل همین یک مورد است.
  5. همه‌ی این عوامل همچنین با تشکیل رادیکال‌های آزاد، سرعت تجزیه ی کلاژن را افزایش می‌دهند. البته بعضی اختلالات خود ایمنی مانند بیماری لوپوس نیز کلاژن بدن را کاهش می‌دهند.

پودر کلاژن بیوتی

اگرچه برخی غذاهای خاص مانند مایع ژلاتینی مغز استخوان گاو حاوی کلاژن هستند، اما افرادی که می‌خواهند از فواید کلاژن برای بهبود پوست و سلامتی خود بهره گیرند، اغلب به دنبال مکمل‌هایی برای افزایش میزان کلاژن بدن هستند. امروزه شرکت‌های داروسازی بسیاری مکمل‌های کلاژنی تولید می‌کنند. برخی از این مکمل‌ها برای مقاصد تخصصی مانند کمک به بهبود درد مفاصل یا برای کاهش چروک‌های پوستی و جوان سازی پوست تهیه می‌شوند که در ساخت آن‌ها از انواع اصلی کلاژن مانند کلاژن یک و دو استفاده می‌شود.

یکی از انواع مکمل‌های موثر برای بهبود سلامت پوست پودر کلاژن بیوتی می‌باشد که در زیر در خصوص ترکیبات و کارایی هر یک از اجزا آن توضیحاتی ارائه می‌شود.

مواد موثر پودر کلاژن بیوتی

ابتدا و قبل از همه چیز باید بدانید که پودر کلاژن بیوتی فقط حاوی کلاژن نیست و با داشتن مواد مقوی و جوانساز دیگر، از هر درمانی برای جوانسازی پوست بهتر هستند. بنابراین برای افزایش کلاژن پوست و خلاص شدن از چین و چروک، پودر کلاژن بیوتی را در اولویت قرار دهید. به طور کلی مواد موثر در پودر کلاژن بیوتی عبارتند از:

کلاژن:

کلاژن در واقع یکی از فراوان‌ترین پروتئین‌های موجود در بدن ماست و نقش‌های متفاوت و بسیار مهمی را در بدن ما ایفا می‌کند. دریافت خوراکی کلاژن، آبرسانی و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و منجر به ترمیم، کاهش چین و چروک و در نهایت جلوگیری از پیر شدن پوست می‌شود. به علاوه کلاژن ترکیبی از آمینو اسیدهایی است که ساخت کلاژن را در غضروف مفاصل تحریک می‌کند و با تسکین درد و بهبود عملکرد مفاصل در افراد مبتلا به استئوآرتریت، اثرات مثبتی در بهبود این بیماری دارد.

ویتامین C:

ویتامین سی، دیگر ترکیب موجود در ساشه پودر کلاژن بیوتی است. همانطور که می‌دانید ویتامین سی عملکردهای مثبت زیادی در بدن دارد. تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت پوست و مو شاید مهم‌ترین عملکرد این ویتامین باشد. بدن ما نیز به شکل طبیعی قادر به ساخت این ویتامین مهم نیست. حتی بدن ما قابلیت ذخیره سازی ویتامین سی را در خود ندارد. بنابراین به صورت روزانه ما نیاز داریم تا ویتامین سی را به بدن خود برسانیم. اما عملکرد ویتامین C در پودر کلاژینو بیوتی، کمک به جذب بیشتر کلاژن و افزایش کلاژن سازی پوست است. ویتامین C باعث می‌شود تا کلاژن با تاثیر بیشتر بر روی پوست و مو عمل کند.

بیوتین:

بیوتین یا ویتامین B7 از جمله ویتامین‌های گروه ب می‌باشد که با سرعت بخشیدن به سنتز پروتئین و همچنین کمک به تولید کراتین در بدن اهمیت فراوانی در رشد مو و استحکام ناخن ها دارد. همچنین مورد استفاده در کلاژن بیوتی با تولید چربی اشباع باعث تغذیه، شفافیت و شادابی پوست و مو و افزایش استحکام ناخن می‌گردد.

هیالورونیک اسید:

هیالورونیک اسید عضو مهمی از اجزای تشکیل دهنده پوست، غضروف و مفاصل و سایر بافت‌های بدن است. این ماده با تحریک ساخت کلاژن و الاستین اثرات قابل توجهی در ترمیم زخم‌ها، رفع چین و چروک و افزایش جوانی و زیبایی پوست دارد. همچنین هیالورونیک اسید عملکرد مفیدی نیز برای مو و ناخن دارد چرا که این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی فراوانی است. از این ماده مهم در درمان آرتروز و درد مفاصل نیز استفاده می گردد و مورد استفاده هیالوروینک اسید در پودر کلاژن بیوتی کمک به حفظ ساختار پوست، ضد چروک پوست و کمک به افزایش رشد موها است.

زینک:

زینک یا روی یکی از مواد معدنی کم یاب در بدن ما می‌باشد و نیز عملکردهای متفاوت و البته بسیار مهمی در بدن ما ایفا می کند. کمک به افزایش رشد در سنین رشد، جلوگیری از ریزش مو، کمک به حفظ سلامت پوست و حفظ سلامت مفاصل و استخوان نیز از جمله کارایی‌های زینک در بدن ماست. کلاژینو بیوتی از زینک به‌عنوان کاتالیزور آنزیم‌ ها به تولید پروتئین کلاژن کمک می‌گیرد. پودر کلاژن بیوتی به دلیل دارا بودن زینک، در رفع آکنه، ترمیم زخم‌ها و کارکرد درست غدد چربی اطراف فولیکول و رشد ناخن‌ها و همچنین جلوگیری از ریزش مو موثر است.

زینک نیز با کاهش تولید رادیکال‌های آزاد، از لیپیدهای پوست و فیبروبلاست ها محافظت می کند. همچنین به کارکرد درست غدد چربی اطراف فولیکول مو کمک می‌کند.

نحوه مصرف پودر کلاژن بیوتی

  • روزانه یک عدد ساشه کلاژینو بیوتی 5 گرمی با یک لیوان آب یا نوشیدنی دلخواه مصرف شود.
  • جهت حلالیت بهتر، ابتدا پودر کلاژینو بیوتی را داخل لیوان ریخته، سپس نوشیدنی مورد علاقه خود را به آن اضافه نمایید و خوب مخلوط کنید تا کامل حل شود.
  • با مصرف 8 الی 16 هفته، روزانه یک ساشه (5g Daily) از مزایای معجزه‌آسای کلاژینو بیوتی بهره مند شوید.

توصیه، هشدار و عوارض مصرف کلاژن بیوتی

  • در زمان بارداری و شیردهی طبق نظر پزشک مصرف گردد.
  • در صورت مصرف داروهای خاص حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • این فراورده جهت پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری نمی‌باشد.
  • منشا کلاژینو بیوتی ماهی است، بنابراین در صورت حساسیت به ماهی و فرآورده های دریایی از مصرف محصول خودداری کنید.
  • از مصرف بیش از میزان توصیه شده خودداری کنید.

در آخر

ما در این مطلب از داروخانه انصار درباره پودر کلاژن بیوتی و تاثیر معجزه آسای آن بر پوست و مو صحبت کردیم. امیدواریم نهایت استفاده را از این مطلب برده باشید. در صورتی که شما نیز دچار کمبود کلاژن هستید، پیشنهاد ما به شما پودر کلاژن کلاژینو 30 ساشه از برند کلاژینو است. این محصول با قیمت 42,000 بسیار به صرفه است و تاثیر فوق‌العاده‌ای را روی پوست شما خواهد داشت.

در صورتی که درخواست مشاوره قبل از خرید داشتید، می‌توانید از طریق آیکون پایین سمت راست سایت به صورت چت آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق شماره‌های ذکر شده در سایت، با ما تماس بگیرید. متخصصین ما در سریع‌ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد. همچنین در صورتی که در شهر تهران هستید، می‌توانید با مراجعه حضوری، از متخصصین ما مشاوره دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *