📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

اینفوگرافیک وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین – سفر معنوی آسوده

حال که در ماه صفر هستیم، دلمان برای زیارت ارباب در کربلای معلی تنگ شده است. بلیط را تهیه کردیم و کم کم کوله‌بار سفر عشق را می‌بندیم. افرادی که سال‌هاست راهی سفر عشق در اربعین امام حسین (ع) می‌شوند؛ از تمامی ملزومات و وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین آگاه هستند. اما برای افرادی که سفر اولشان در اربعین است، سوال پیش می‌آید که وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین چیست؟ برای داشتن سفر راحت و آسوده، چه وسایلی باید همراه داشته باشم.

ما در ادامه این مقاله از داروخانه انصار (دکتر مریم امجدی) به این ملزومات و وسایل مورد نیاز سفر اربعین پرداخته‌ایم. در ادامه همراه ما باشید.

طول مسیر نجف تا کربلا

یکی از مسیرهای اصلی که اکثر ایرانیان راهی سفر اربعین، تا کربلا طی می‌کنند، مسیر نجف تا کربلا است. طول مسیر نجف تا کربلا حدود ۸۲ کیلومتر است و  طی کردن این مسیر حدود ۲ الی ۵ روز زمان می‌برد. خوشبختانه هر ساله عاشقان سیدالشهدا(ع) از سراسر جهان در این مسیر موکب‌هایی را جهت راحتی و رفاه زائران تاسیس می‌کنند.

طول مسیر نجف تا کربلا

طول مسیر نجف تا کربلا

بنابراین نیازی به نگرانی درباره سختی راه وجود ندارد. شما فقط کافیست وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین که در ادامه آورده‌ایم، همراه خود داشته باشید و از پیاده روی معنوی خود در سفر عشق به کربلا لذت ببرید.

وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

همانطور که در بالا هم گفتیم، مسیر نجف تا کربلا هر ساله بهتر و با امکانات رفاهی بیشتر در دسترس زائران قرار می‌گیرد. از این رو فقط با همراه داشتن وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین سفری خاطره انگیز را داشته باشید. بطور کلی مهم‌ترین وسایل مورد نیاز سفر اربعین عبارتند از:

۱- کفش راحتی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین به آن توجه کنید، همراه داشتن کفش راحتی است. شما قرار است ۲ الی ۵ روز را در مسیر خاکی و آسفالتی طی کنید تا به کربلای معلی برسید. از این رو کفش راحتی سبک و در صورت امکان طبی، اندازه پای خود (نه بزرگ‌تر و نه کوچک‌تر) همراه خود داشته باشید. استفاده از کفش‌های بزرگتر و یا کوچک‌تر از سایز پای شما ممکن است منجر به تاول و ناراحتی پاهای شما و مانعی برای ادامه مسیر شود.

کفش راحتی وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

کفش راحتی وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

علاوه بر پوشیدن کفش راحتی و طبی، از پوشیدن کفش‌های نو خودداری کنید. کفشی را همراه خود داشته باشید که حداقل یه ماه از آن استفاده کردید و قالب پای شما را به خوبی گرفته باشد. همچنین در وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین، یک جف دمپایی همراه خود داشته باشید. این مورد به شما در تهویه پاها وضو گرفتن کمک شایانی می‌کند.

نکته!: در طول مسیر ممکن است چندین بار مجبور شوید کفش خود را در بیاورید و مجدد بپوشید. از این رو از پوشیدن کفش‌های بنددار خودداری کنید.

۲- کوله پشتی سبک

پس از انتخاب کفش مناسب، به همراه داشتن کوله پشتی سبک که به کمر شما آسیب نرساند، مهم‌ترین مورد در وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین است. توجه به نکات زیر در انتخاب کوله پشتی مناسب، ضروری است:

  • کوله پشتی سبک و ساده‌ای را انتخاب کنید.
  • قبل از سفر، از استحکام کوله پشتی و بندهای آن مطمئن شوید.
  • کوله پشتی حاوی جیب‌های مختلف برای ترتیب وسایل خود انتخاب کنید.
  • برای راحتی خود، از برداشتن ساک دستی بدون بند و چمدان (بار اضافی) خودداری کنید.
کوله پشتی سبک برای پیاده روی اربعین

کوله پشتی سبک برای پیاده روی اربعین

۳- تنقلات و خوراکی

در وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین نیازی به نگرانی درباره تغذیه و خوراکی ندارید. در طول مسیر پیاده روی، موکب‌ها به صورت ۲۴ ساعته و برای تمامی وعده‌های غذایی پذیرای زائران هستند. بنابراین برای سفر راحت‌تر از همراه داشتن هر گونه مواد غذایی و نتقلات اضافی خودداری و سبُک سفر کنید.

البته در صورت همراه داشتن کودک و نوزاد، حتما تغذیه مناسب کودک و نوزاد خود را به همراه داشته باشید. گرچه در طول مسیر علاوه بر وعده‌های غذایی، با انواع میوه‌ها، دسر و شیرینی‌ها نیز از شما پذیرایی می‌شود. بنابراین در صورتی که برای کودک خود، غذا می‌برید، غذاهایی را ببرید که مخصوص کودک شماست.

تنقلات و خوراکی برای وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

تنقلات و خوراکی برای وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

۴- موبایل و شارژر

امروزه موبایل به یکی از وسایل ضروری برای همه تبدیل شده است و نیازی به ذکر آن در وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین نیست. اما حتما برای موبایل خود شارژر به همراه داشته باشید تا در صورت اتمام شارژ موبایل، در نزدیک‌ترین موکب موبایل خود را شارژ کنید. همچنین توجه کنید که بهترین زمان برای شارژ کردن موبایل، شب‌ها و زمانی که می‌خواهید در موکبی استراحت کنید، است.

خوشبختانه در مدت اخیر نیز خبری مبنی بر ارائه سیم کارت‌های رایگان عراقی توسط دولت عراق برای زائران ایرانی به همراه بسته اینترنت فعال و تماس رایگان بین المللی به مدت ۱ هفته، به گوش می‌رسد. بنابراین به محض رسیدن به خاک عراق پیگیر تهیه سیم کارت عراق ویژه اربعین باشید.

نکته!: با پیشرفت تکنولوژی امروزه تمامی موبایل‌ها دارای قالبیت‌های مختلف مانند برنامه‌های جهت‌یابی، ادعیه و زیارت‌ها، دوربین تصویربرداری و … است. بنابراین در وسایل مورد نیاز سفر اربعین از بردن وسایل اضافی مانند کتاب‌های دعا، دوربین عکاسی و … خودداری کنید.

۵- پاوربانک

برای شارژ گوشی خود، حتما پاوربانک را در بین وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین در کوله پشتی خود قرار دهید. پاوربانک زیاد بزرگ و سنگین نباشد. همچنین در صورتی که پاوربانک نداشتید، هیچ مشکلی نیست. چرا که اکثر موکب‌های بین راهی، برق شهری را برای شارژ گوشی زائران فراهم کرده‌اند.

۶- لباس مناسب و ماسک تنفسی

شرایط آب و هوایی در عراق و به خصوص در مسیر پیاده روی اربعین نجف تا کربلا که صحرا است، دچار تغییرات بسیاری می‌شود. از این رو در وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین حتما لباس‌های مناسب برای گرما و سرمای هوا داشته باشید.

لباس مناسب و ماسک تنفسی برای سفر اربعین

لباس مناسب و ماسک تنفسی برای سفر اربعین

برای پیاده روی خود در روز و زیر نور آفتاب، لباس سبک و نخی داشته باشید تا گرمای هوا به شما آسیب نرساند. از طرفی دیگر مسیر پیاده روی اربعین نجف تا کربلا، شب‌های سردی را دارد. از این رو برای در امان ماندن از سرما، لباس‌های گرم در کوله پشتی خود داشته باشید.

البته همانطور که بارها توصیه کردیم، از بردن هر گونه وسایل اضافی در کوله پشتی خودداری کنید و سبُک سفر کنید. پیشنهاد ما این است که از هر نوع لباس برای گرما و سرمای هوا یک ست تهیه کنید.

علاوه بر لباس مناسب انواع آب و هوا، ماسک نیز به همراه داشته باشید. از آنجایی که مسیر صحرایی است، در طول مسیر ممکن است با بلند شدن گرد و خاک مواجه شوید. بنابراین حتما ماسک تنفسی را برای این شرایط آب و هوایی به همراه داشته باشید.

۷- عینک آفتابی و کلاه

در طول مسیر، ممکن است به دلیل آفتاب سوزان عراق دچار گرمازدگی شوید. از این رو حتما در هنگام بستن کوله پشتی خود، کلاه جهت جلوگیری از گرمازدگی در وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین خود قرار دهید.

همچنین این آفتاب موجب آسیب به چشمان شما می‌شود. بنابراین جهت در امان ماندن از اشعه مضر UV آفتاب، عینک آفتابی مناسب همراه خود داشته باشید.

۸- مدارک شناسایی و پول نقد (پاسپورت و …)

در صورت مسافرت با کاروان، حتما مدارک شناسایی خود را به مدیر کاروان تحویل دهید تا مراحل خروج شما از کشور را طی کند. علاوه بر این مدارک شناسایی خود را در کوله پشتی خود قرار دهید و مراقب آن‌ها باشید. پس از طی مسیری چندین بار اقدام به چک کردن مدارک شناسایی خود کنید تا در صورت مفقود شدن، اقدام به پیدا کردن آن کنید.

مدارک شناسایی و پول نقد - وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

مدارک شناسایی و پول نقد – وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

علاوه بر مدارک شناسایی، حتما دینار عراقی در وسایل مورد نیاز سفر اربعین خود داشته باشید. در مسیر بسیاری از تاکسی‌های عراقی، ماشین‌های خود را نذر سیدالشهدا (ع) می‌کنند و اقدام به انتقال مسافران به صورت رایگان می‌کنند. اما ممکن است در بعضی مسیرها نیاز به سوار شدن تاکسی داشته باشید و خب اکثر تاکسی‌های عراق، واحد پول ایرانی دریافت نمی‌کنند.

از این رو حتما دینار عراقی همراه خود داشته باشید؛ اما نه به مقدار زیاد. از قرار دادن پول در کوله پشتی خودداری کنید. حتما پول را در امن‌ترین جا یعنی جیب شلوار خود، کیف پول و یا کیف کمری خود قرار دهید.

۹- داروهای ضروری

حتما برای تمام مدت سفرتان و ۲ روز اضافه‌تر داروهای ضروری و موردنیازتان را در کوله پشتی خود قرار دهید. قبل از راه افتادن حتما کوله پشتی خود را چک کنید تا در صورت به همراه نداشتن داروهای خود، در صورت امکان آن را از داروخانه‌های مبدا حرکت، تهیه کنید.

همچنین علاوه بر داروهای ضروری خود، همراه داشتن قرص‌های سرماخوردگی و مسکن و داروهای اسهال و استفراغ در وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین اهمیت زیادی دارد. پس قرار دادن این داروها در کوله پشتی خود را فراموش نکنید. به طور کلی مهم‌ترین داروها برای قرار دادن در کوله خود، عبارتند از:

  • قرص سرماخوردگی
  • قرص ضد حساسیت
  • قرص ضد تهوع
  • قرص ضد اسهال
  • قرص معده
  • قرص دیکلوفناک
  • ویتامین C
  • پماد سوختگی
  • قطره چشم
  • چسب درد
  • گاز استریل
  • چسب زخم
  • باند کشی
اسلایدر پکیج اربعین داروخانه انصار

اسلایدر پکیج اربعین داروخانه انصار

۱۰- وسایل بهداشتی

و در آخر در بین وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین، وسایل بهداشتی را فراموش نکنید. وسایل بهداشتی برای شما در داشتن سفری راحت و سلامت عمومی شما بسیار کاربردی خواهند بود. به طور کلی وسایل بهداشتی که باید همراه خود داشته باشید، عبارتند از:

  • بالم لب
  • مام زیر بغل
  • شامپو
  • کرم پا
  • دستمال مرطوب کننده
  • مسواک
  • آب‌نبات (اکالیپتوس)
  • ضد آفتاب
پکیج بهداشتی اربعین داروخانه انصار

پکیج بهداشتی اربعین داروخانه انصار

ما در داروخانه انصار (دکتر مریم امجدی) علاوه بر پکیج‌های دارویی، پکیج‌های بهداشتی را با 7 قلم کالا که جزو وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین هستند، فراهم کردیم تا سفری راحت داشته باشید. تمامی محصولات نیز در کوچک‌ترین سایز انتخاب شده‌اند تا بار اضافی نباشند و در مواقع نیاز به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

ما در این پکیج، کرم پا و بالم لب را جهت مراقبت از پوست و مرطوب نگه داشتن آن در شرایط خشک هوایی عراق قرار دادیم. بهتر است روزها موقع شروع پیاده روی و شب‌ها قبل از خواب و استراحت از کرم مرطوب کننده و بالم لب استفاده کنید. شما می‌توانید با کلیک روی لینک زیر وارد صفحه محصول شوید و اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

https://ansarpharmacy.com/product/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%86/

علاوه بر این ممکن است شامپوهای موجود در عراق با موهای شما سازگاری نداشته باشند. از این رو با قرار دادن شامپوهای ارگانیک و مناسب انواع موها در وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین، به فکر موهای شما بوده‌ایم.

بهترین زمان برای پیاده روی

تا اینجا ۱۰ تا از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین را به شما معرفی کردیم. علاوه بر همراه داشتن این وسایل، باید نکاتی را نیز در مورد بهترین زمان برای پیاده روی بدانید.

اگر شب به نجف رسیدید، پس از زیارت حرم حضرت علی (ع)، در ابتدای جاده نجف به کربلا، در موکبی استراحت کنید و پس از خواندن نماز صبح و پیش از طلوع آفتاب، در مسیر راه بیفتید. این بهترین زمان برای پیاده روی اربعین است. چرا که در این زمان مسیر خلوت است و هوا هنوز گرم نشده است.

نکته مهم!: در مسیر خود تا کربلا به هیچ عنوان از راه‌های فرعی و خارج از جاده اصلی نروید. به مسیر خود در جاده اصلی ادامه دهید تا زمانی که به کربلای معلی برسید.

پکیج‌های وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

ما در داروخانه انصار به فکر شما بوده‌ایم و برای فراهم کردن سفری راحت برای شما عزیزان، پکیج‌های دارویی و بهداشتی را با وسایل مورد نیاز سفر اربعین در فروشگاه آنلاین خود قرار داده‌ایم. شما می‌توانید با کلیک روی دکمه زیر، وارد صفحه پکیج‌های اربعین ما شوید و اقدام به خرید آنلاین این محصولات فرمایید.

در صورتی که هر گونه سوالی برایتان پیش آمد و یا نیاز به مشاوره در خصوص سفر اربعین و محصولات دارویی و بهداشتی موردنیاز داشتید، می‌توانید با شماره ۰۲۱۳۵۰۱۵۰۰۰ داخلی ۱۴۰ و ۱۴1 تماس بگیرید و با همکاران ما در داروخانه انصار صحبت کنید.

در آخر

ما در این مقاله از داروخانه انصار به معرفی وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین پرداختیم و مهم‌ترین نکات را درباره این سفر معنوی به سوی معشوق در کربلای معلی آوردیم. برای داشتن سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی حتما نکات گفته شده را رعایت و وسایل مورد نیاز سفر اربعین را همراه خود داشته باشید. تا به سلامتی این مسیر را طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *