📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

مکمل ویتامین d برای درمان افسردگی

آیا مصرف مکمل های حاوی ویتامین دی در بهبود افسردگی تاثیر دارند؟

ویتامین D به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می شود، زیرا بدن شما می تواند زمانی که پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد آن را تولید کند. این ماده مغذی ضروری و محلول در چربی به سالم و قوی ماندن استخوان ها کمک می کند، رشد سلول ها را تقویت می کند و به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین ممکن است در افسردگی نقش داشته باشد، زیرا محققان خاطرنشان کرده‌اند که بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی سطح ویتامین D پایینی دارند. این مقاله به بررسی ارتباط بالقوه بین ویتامین D و افسردگی می پردازد.

محققان دریافته‌اند که بسیاری از افرادی که دچار افسردگی میباشند، سطح پایینی از ویتامین D نیز،در خونشان وجود دارد، بنابراین ممکن است این دو عامل به هم مرتبط باشند. به ویژه، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که سطوح پایین ویتامین D در دوران بارداری با افسردگی پس از زایمان مرتبط است (نوعی افسردگی که در روزها، هفته ها و ماه ها پس از زایمان اتفاق می افتد.) به همین ترتیب، محققان ارتباط احتمالی بین افسردگی و سطوح پایین ویتامین D را در افراد مبتلا به نقرس، آسیب های مزمن نخاعی، سکته مغزی و ام اس پیدا کرده اند. برخی از مطالعات کوچک و معتبر اشاره کرده اند که گروه های مختلف مردم پس از شروع مصرف مکمل های ویتامین D، بهبود علائم افسردگی را تجربه می کنند. با این حال، این مزیت بالقوه کاملاً اثبات شده نیست.

مطالعه بزرگ دیگری که بر روی بیش از 18000 فرد مبتلا به افسردگی انجام شد،نشان داد که مصرف 2000 واحد بین المللی ویتامین D در روز به مدت 5 سال ، منجر به تفاوت قابل توجهی در نمرات افسردگی در مقایسه با مصرف دارونما نشد .چندین مطالعه دیگر نیز نشان داده اند که مصرف ویتامین D هیچ تاثیری بر افسردگی ندارد.

 از آنجایی که یافته‌ها بسیار متفاوت هستند، اما یافته های معتبر و قابل اعتمادی در خصوص ارتباط بین افسردگی و کمبود ویتامین دی وجود دارند.اگر چه تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چگونه کمبود ویتامین D و افسردگی ممکن است مرتبط باشد و همچنین چگونه مصرف مکمل‌های ویتامین D ممکن است بر علائم افسردگی تأثیر بگذارد، مورد نیاز است.

منابع

https://www.healthline.com/nutrition/depression-and-vitamin-d#symptoms(1

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23377209/(2

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *