📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

قرص ال آرژنین برای افزایش قد

قرص ال آرژنین برای افزایش قد + عوارض جانبی و نحوه مصرف

ال آرژنین یک اسید آمینه نیمه ضروری است که در بسیاری از عملکردهای مهم بدن از جمله تولید هورمون رشد نقش دارد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مکمل ال آرژنین ممکن است سطح هورمون رشد را افزایش و در نتیجه باعث افزایش قد شود. ما در این مقاله از داروخانه انصار (دکتر مریم امجدی) به بررسی کامل قرص ال آرژنین برای افزایش قد و همچنین موارد مصرف و عوارض جانبی قرص ال آرژنین پرداخته‌ایم.

قرص ال آرژنین چیست؟

ال آرژنین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در گوشت قرمز، مرغ، ماهی و محصولات لبنی یافت می‌شود. همچنین توسط بدن از اسیدهای آمینه دیگر تولید می‌شود. اما بطور کلی تعریف قرص ال آرژنین به صورت زیر است:

قرص ال آرژنین مکمل غذایی است که فرم غلیظی از اسید آمینه را فراهم می کند. برخلاف دریافت ال آرژینین از منابع غذایی، قرص‌ها روشی راحت و مطمئن برای وارد کردن این اسید آمینه در برنامه روزانه شما هستند. در ادامه تاثیر قرص ال آرژنین برای افزایش قد را مورد بررسی قرار دادیم.

قرص ال آرژنین چیست؟

قرص ال آرژنین چیست؟

عملکرد قرص ال آرژنین

درک علم پشت ال آرژنین برای درک تأثیر آن بر بدن بسیار مهم است. این اسید آمینه نقش حیاتی در تولید اکسید نیتریک دارد، ترکیبی که رگ‌های خونی را شل و جریان خون را بهتر می‌کند.

فواید قرص ال آرژنین برای سلامتی

حالا که با ماهیت پزشکی قرص ال آرژنین آشنا شدید، در ادامه و قبل از پرداختن به اثرات قرص ال آرژنین برای افزایش قد، قصد داریم فواید این قرص و مکمل را برای سلامتی بررسی کنیم.

  • بهبود سلامت قلب و عروق

یکی از مزایای اولیه L-ARGININE تاثیر مثبت آن بر سلامت قلب و عروق است. قرص ال آرژنین با حمایت از تولید اکسید نیتریک به حفظ فشار خون سالم کمک و خطر مشکلات مربوط به قلب را کاهش می‌دهد.

بهبود سلامت قلب و عروق

بهبود سلامت قلب و عروق

  • کاهش التهاب

بر اساس تحقیقات معتبر، قرص ال آرژنین ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. در نتیجه ممکن است برای افراد مبتلا به آرتریت یا سایر شرایط التهابی مفید باشد. همچنان مطالعه‌ای دیگر، کاهش التهاب دستگاه گوارش نوزادان نارس را جزو فواید قرص ال آرژنین برای سلامتی می‌داند.

  • بهبود عملکرد ورزشی

یکی دیگر از فواید و مزایای قرص ال آرژنین که توجه زیادی به آن می‌شود، بهبود عملکرد ورزشی است. برای علاقه مندان به تناسب اندام، قرص ال آرژنین L-ARGININE ممکن است مزایایی در عملکرد ورزشی ارائه دهد.

افزایش جریان خون که یکی از فواید اصلی و اساسی قرص ال آرژنین می‌باشد، می‌تواند به اکسیژن رسانی بهتر به عضلات کمک کند و به طور بالقوه استقامت و ریکاوری را بهبود بخشد. این امر فقط در عضله سازی عملکرد مثبتی را دارد. یعنی این خاصیت را نمی‌توان به عنوان عملکرد قرص ال آرژنین برای افزایش قد دانست.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

ال آرژنین همچنین در حمایت از سیستم ایمنی نقش دارد و به بدن در دفاع در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود که افزودنی ارزشمند برای حفظ سلامت کلی باشد.

قرص ال آرژنین برای افزایش قد

یکی از دلایل عمده مصرف قرص ال آرژنین خاصیت آن برای افزایش قد است. ولی سوال اصلی اینجاست که این قرص چگونه بر افزایش قد تاثیر می‌گذارد؟ یا اصلا آیا اثرات قرص ال آرژنین برای افزایش قد از نظر علمی ثابت شده‌اند؟ در پاسخ به 2 مورد زیر و نقش آن‌ها در افزایش قد می‌رسیم.

قرص ال آرژنین برای افزایش قد

قرص ال آرژنین برای افزایش قد

1- افزایش تولید هورمون رشد:

قرص ال آرژنین پیش ساز اکسید نیتریک است. مولکولی که به ترشح هورمون رشد از غده هیپوفیز کمک می‌کند. هورمون رشد یک تنظیم کننده کلیدی رشد خطی در دوران کودکی و نوجوانی است. بنابراین در دوران نوجوانی اکثرا قرص ال آرژنین برای افزایش قد پیشنهاد می‌شود.

2- بهبود جریان خون:

علاوه بر افزایش هورمون رشد، قرص ال آرژنین با شل کردن رگ‌های خونی به بهبود جریان خون کمک می‌کند. این ممکن است به رساندن مواد مغذی و اکسیژن به استخوان‌ها و ماهیچه‌هایی که برای رشد مهم هستند کمک کند. در نتیجه شاهد افزایش قد به مرور زمان شوید.

مطالعات در خصوص قرص ال آرژنین برای افزایش قد

  1. یک مطالعه منتشر شده در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی نشان داد که مکمل ال آرژنین باعث افزایش سطح هورمون رشد در کودکان و بزرگسالان می‌شود. در نتیجه مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد، ممکن است.
  2. همچنین در مطالعه‌ای دیگر از مجله Strength and Conditioning Research نشان داد که مکمل ال آرژنین همراه با تمرینات مقاومتی باعث افزایش توده عضلانی و قدرت در نوجوانان و بزرگسالان می‌شود.
مطالعات در خصوص قرص ال آرژنین برای افزایش قد

مطالعات در خصوص قرص ال آرژنین برای افزایش قد

به طور کلی، تحقیقات در مورد قرص ال آرژنین برای رشد قد محدود است. مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مکمل ال آرژنین می‌تواند به طور موثر رشد قد را افزایش دهد، مورد نیاز است.

اگر قصد مصرف مکمل‌ها و قرص ال آرژنین برای افزایش قد دارید، مهم است که ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید آیا ال آرژنین برای شما مناسب است یا خیر و همچنین می‌توانند به شما در مورد دوز مناسب توصیه کنند.

فواید جنسی قرص ال آرژنین

علاوه بر فواید قرص ال آرژنین برای افزایش قد و سلامتی عمومی، این مکمل برای سلامتع جنسی خانم‌ها و آقایان نیز مفید است. در ادامه فواید جنسی قرص ال آرژنین به صورت جداگانه برای مردان و زنان را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

ال-آرژینین و سلامت جنسی آقایان

  • تاثیر بر اختلال نعوظ

مردان ممکن است قرص ال آرژنین L-ARGININE را برای رسیدگی به مسائل مربوط به اختلال نعوظ مفید بدانند. این تفکری درست است. چرا که بهبود جریان خون که یکی از اصلی‌ترین عملکردهای ال آرژنین است، می‌تواند به عملکرد جنسی بهتر، کمک کند. در نتیجه می‌توان گفت که قرص ال آرژنین برای اختلال نعوظ مفید است.

فواید جنسی قرص ال آرژنین

فواید جنسی قرص ال آرژنین

ال آرژنین برای سلامت جنسی خانم‌ها

  • بهبود سلامت باروری

خانم‌ها همچنین می‌توانند از ال آرژنین، به خصوص از نظر سلامت باروری بهره‌مند شوند. این قرص با حمایت از گردش خون سالم، به باروری کلی زنان کمک کند.

  • سایر فواید برای خانم‌ها

تأثیر قرص ال آرژنین L-ARGININE فراتر از سلامت باروری است و مزایایی مانند بهبود سلامت پوست و تعادل هورمونی را نیز برای خانم‌ها به همراه دارد.

فواید ورزشی قرص ال آرژنین

یکی از دلایل عمده مصرف قرص ال آرژنین پس از افزایش قد، بهره‌مندی از فواید قرص ال آرژنین برای عضله سازی و بدنسازی است. اگر بدنساز باشید، حتما با نام ال آرژنین و تاثیرات آن در عضله سازی آشنا هستید. اما به طور کلی، فواید قرص ال آرژنین برای بدنسازان عبارتند از:

  • قرص ال آرژنین برای عضله سازی و ریکاوری

ورزشکاران اغلب به قرص ال آرژنین L-ARGININE برای پتانسیل آن در عضله سازی و ریکاوری مراجعه می کنند. افزایش جریان خون به رساندن مواد مغذی به عضلات کمک می‌کند و باعث رشد و کاهش زمان بهبودی می‌شود.

البته نکته مهم در مورد عملکرد قرص ال آرژنین برای عضله سازی، این است که مصرف آن باید معتدل باشد. شما باید بدانید که مصرف بیشتر به معنی عضله بیشتر نیست و باید طبق دستور پزشک و دوز مجاز، مصرف کنید.

قرص ال آرژنین برای عضله سازی

قرص ال آرژنین برای عضله سازی

  • افزایش استقامت

اکسیژن رسانی بهتر می‌تواند برای ورزشکارانی که به دنبال افزایش استقامت هستند، بازی را تغییر دهد. نقش L-ARGININE در تولید اکسید نیتریک به عملکرد پایدار کمک می‌کند.

خطرات بالقوه و عوارض جانبی قرص ال آرژنین

تا اینجا ممکن است با شنیدن اثرات قرص ال آرژنین برای افزایش قد و سلامتی عمومی بدن، علاقه‌مند به مصرف این قرص باشید. اما مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از مصرف هر دارویی باید مورد توجه قرار دهید، عوارض جانبی آن دارو است؛ تا خدایی نکرده مشکلی برای سلامتی عمومی‌تان به وجود نیاید.

در ادامه به عوارض جانبی قرص ال آرژنین پرداخته‌ایم. حتما قبل از مصرف این مکمل، عوارض جانبی آن را کامل بخوانید و با پزشک خود مشورت کنید.

آلرژی و تداخلات

در حالی که به طور کلی، قرص ال آرژنین بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، برخی از افراد ممکن است به ال آرژنین آلرژی داشته باشند یا با برخی داروها تداخل داشته باشد. مهم است که قبل از شروع مصرف هر مکمل جدید با یک پزشک یا داروساز مشورت کنید.

آلرژی و تداخلات قرص ال آرژنین

آلرژی و تداخلات قرص ال آرژنین

همانطور که در بالا گفته شد، ال آرژنین به عنوان دارویی بی‌خطر شناخته می‌شود. اما در مواردی نادر، استفاده خوراکی از قرص ال آرژنین ممکن است باعث موارد زیر شود:

  • نفخ
  • نقرس
  • سردرد
  • پاسخ آلرژیک
  • حالت تهوع، درد شکم و اسهال

⚠ توجه: ال آرژنین برای افرادی که اخیراً دچار حمله قلبی شده‌اند توصیه نمی‌شود زیرا این مکمل ممکن است خطر مرگ را برای این افراد افزایش دهد.

دوز مصرف ال آرژنین

دوز توصیه شده قرص ال آرژنین بسته به شرایط تحت درمان، متفاوت است. برای اکثر شرایط، دوز روزانه 3 الی 6 گرم، ایمن در نظر گرفته می‌شود.

مطالعات اخیر درباره دوز مصرفی قرص ال آرژنین برای افزایش قد، نشان داده‌اند که پاسخ‌های هورمون رشد در حالت استراحت با مصرف خوراکی ال آرژنین افزایش می‌یابد و محدوده دوز آن 4 الی 7 گرم ال آرژنین است.

با این حال، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید تا دوز مناسب را برای شما تعیین کند. چرا که افزایش خودسرانه دوز مصرف، موجب ناراحتی قابل توجه گوارشی می‌شود.

تحقیقات در مورد ال آرژنین

تحقیقات در حال انجام بر روی قرص ال آرژنین L-ARGININE به کشف جنبه های جدیدی از مزایای بالقوه آن ادامه می‌دهد. مطلع ماندن از آخرین پیشرفت‌ها می‌تواند افراد را در بهینه سازی مکمل‌های خود راهنمایی کند.

ما این مقاله از داروخانه انصار را در خصوص قرص ال آرژنین برای افزایش قد، با توجه به آخرین و جدیدترین تحقیقات روز، بروزرسانی خواهیم کرد.

جمع بندی

در نتیجه، قرص‌های ال آرژنین L-ARGININE یک راه امیدوارکننده برای ارتقای سلامت کلی ارائه می‌دهند. این که آیا شما بر سلامت قلبی عروقی، عملکرد ورزشی یا سلامت باروری متمرکز هستید، مزایای متنوع L-ARGININE را به یک مکمل همه کاره تبدیل می کند که ارزش توجه دارد.

ما در این مقاله از داروخانه انصار راهنمای کاملی درباره قرص ال آرژنین برای افزایش قد، عوارض جانبی و نحوه مصرف این دارو را آوردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده. لطفا نظرات و سوالات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها (کامنت‌ها) برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *