📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند. 📢

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

فواید کرم ضد آفتاب

فواید کرم ضد آفتاب برای پوست در تابستان

استفاده از کرم ضد آفتاب بدون در نظر گرفتن اینکه در چه فصلی هستید، ضروری و واجب است. اما خب بیشترین زمانی که شما به کرم ضد آفتاب نیاز خواهید داشت، فصل تابستان است. از این رو ما در این مقاله از داروخانه انصار به فواید کرم ضد آفتاب برای پوست در فصل تابستان پرداخته‌ایم.

کرم ضد آفتاب چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع فواید کرم ضد آفتاب بهتر است ابتدا درباره اینکه کرم ضد آفتاب چیست؛ بدانید. کرم ضد آفتاب یک محصول موضعی محافظ نور برای صورت و بدن است که مقداری از اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را جذب یا منعکس می‌کند. کرم ضد آفتاب از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند و مهم‌تر از همه از احتمال ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

ضد آفتاب فقط به صورت کرم نیست و انواع مختلفی دارد. انواع ضد آفتاب عباتند از:

  • لوسیون
  • کرم
  • اسپری
  • ژل
  • فوم
  • پودر

آن‌ها مکمل‌های متداول لباس، به ویژه عینک آفتابی، کلاه آفتابی و لباس‌های مخصوص محافظ در برابر نور خورشید و همچنین سایر وسایل محافظت از نور مانند چتر هستند.

نکته: استفاده جدّی از ضدآفتاب همچنین به کاهش سرعت یا به طور موقت جلوگیری از ایجاد بی‌موقع چین و چروک، لکه‌های تیره و افتادگی پوست کمک می‌کند.

انواع کرم ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب

نحوه اثرگذاری کرم ضد آفتاب

کرم‌های ضد آفتاب محلول‌های مراقبت از پوست هستند که حاوی مواد فعالی هستند که از سلول‌های پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید محافظت می‌کنند. به طور کلی فواید کرم ضد آفتاب در محافظت از پوست شما در برابر اشعه مضر آفتاب، اهمیت ویژه‌ای دارد. آن‌ها با ترکیب مواد فعال شیمیایی یا فیزیکی (یا ترکیبی از هر دو) برای محافظت از پوست در برابر آسیب UV کار می‌کنند.

هر چه ضریب محافظت از خورشید (SPF) بالاتر باشد، فواید کرم ضد آفتاب را به صورت واضح‌تر و بهتر روی پوست خود خواهید دید. فاکتور محافظت در برابر آفتاب به این موضوع اشاره می‌کند که در هنگام استفاده از محصول، چه مدت طول می‌کشد تا اشعه UVB خورشید، پوست را بسوزاند. به همین دلیل است که توسط متخصصین پوست استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 یا بالاتر توصیه می‌شود.

نحوه اثرگذاری کرم ضد آفتاب

نحوه اثرگذاری کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب فقط برای تابستان؟!

یک روتین جامع مراقبت از پوست باید شامل پاکسازی، تقویت کننده، مرطوب کننده و ضد آفتاب باشد. این تصور اشتباه است که شما فقط باید در فصل تابستان یا فقط زمانی که در حال خارج شدن از منزل هستید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. پوست شما به مدت 365 روز به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد. شما چه در خانه باشید و چه بیرون از خانه، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

در واقع بهتر است دید دیگری داشته باشیم؛ جای اینکه بگوییم فواید کرم ضد آفتاب در تابستان، بهتر است به این شکل بگوییم:

فواید کرم ضد آفتاب

اشعه های UVA و UVB خورشید به طور باور نکردنی برای پوست مضر هستند و قرار گرفتن در معرض بیش از حد ممکن است حتی منجر به سرطان پوست شود. بنابراین، استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه برای محافظت از پوست و حفظ سلامت آن بسیار ضروری است.

فواید کرم ضد آفتاب برای پوست بسیار زیاد است. به طوری که با خواندن ادامه مقاله و دانستن تک تک این فواید، کرم ضد آفتاب به دوست صمیمی‌تان تبدیل خواهد شد.

1) محافظت از پوست در برابر اشعه UV

طبیعتا اولین و مهم‌ترین فواید کرم ضد آفتاب برای پوست، خاصیت محافظت در برابر اشعه مضر UV آفتاب است.

لایه اوزون که به طور مداوم در حال تخریب است، ما را در معرض خطر بیشتری برای تحت تأثیر قرار گرفتن اشعه‌های مضر خورشید قرار داده است. همین مسئله باعث افزایش خطرات اشعه آفتاب بر روی پوست شده است. استفاده از کرم ضد آفتاب این اشعه ها را مسدود کرده و احتمال آفتاب سوختگی را نیز کاهش می دهد.

در حالی که برای دوز روزانه ویتامین D خود به نور خورشید نیاز دارید، به این معنی نیست که باید سلامت خود را به خطر بیندازید! این تابش ممکن است منجر به آفتاب سوختگی و آسیب پوست شود. البته جای نگرانی هم نیس چرا که بستن راه ورود اشعه UV به پوست جزو فواید کرم ضد آفتاب برای پوست است.

محافظت از پوست در برابر اشعه UV

محافظت از پوست در برابر اشعه UV

2) پوست شما را جوان نگه می‌دارد!

محافظت در برابر آفتاب یکی از راه‌های اصلی برای جلوگیری از پیری پوست است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز و پیری زودرس پوست شود. به دلیل وجود رادیکال‌های آزاد موجود در محیط و اشعه‌های مضر UVA و UVB، پوست ما به شدت در برابر نور خورشید آسیب می‌بیند.

با این حال، به دومین بخش از فواید کرم ضد آفتاب برای پوست می‌رسیم؛ یعنی جوان نگه داشتن پوست. راه‌های بسیاری برای جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از پیری زودرس وجود دارد و این جزو مهم‌ترین روش‌هاست. همیشه می‌گویند که پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب را جدی بگیرید.

3) حفظ سلامت پوست

پوست ما به الاستین، کلاژن و سایر مواد مغذی ضروری پوست نیاز دارد تا آن را سالم و درخشان نگه دارد. آسیب‌های ناشی از نور خورشید می‌تواند سلامت پوست را تخریب کند و به پوست آسیب برساند. فواید کرم ضد آفتاب در اینجا خود را نشان و به عنوان یک سد محافظ برای پوست عمل و آن را از آسیب‌های محیطی خارجی محافظت می‌کند.

4) کاهش خطر سرطان پوست

سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان در دوران اخیر است. با استفاده از ضدآفتاب هر روز در داخل و خارج از منزل، ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را تقریباً به نصف کاهش دهید. در حالی که مردم عمدتاً به دلایل زیبایی شروع به استفاده از کرم ضد آفتاب کردند، این بخش از فواید کرم ضد آفتاب برای سلامتی به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود.

کرم ضد آفتاب خود را روزانه و در طول روزها و ماه‌های مختلف سال استفاده کنید تا از پوست خود در برابر خطر انواع سرطان پوست محافظت کنید. این بدترین نوع سرطان پوست است که با افزایش سن زنان می‌تواند زندگی آن‌ها را تهدید کند.

کاهش خطر سرطان پوست

کاهش خطر سرطان پوست

5) جلوگیری از آفتاب سوختگی

در پنجمین بخش از فواید کرم ضد آفتاب به خاصیت جلوگیری از آفتاب سوختگی می‌رسیم. آفتاب سوختگی یکی از شایع‌ترین عواقب قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. این حالت منجر به قرمزی، کبودی، حساسیت پوستی، تورم، تاول و … می‌شود. آفتاب سوختگی مکرر برای سلامت پوست بسیار مضر است زیرا در نهایت می‌تواند منجر به سرطان پوست شود.

همچنین باعث پیری زودرس و نازک شدن پوست روی پوست شما می‌شود. بنابراین، کرم ضد آفتاب را به بخشی جدایی ناپذیر از روتین مراقبت از پوست خود تبدیل کنید تا از آفتاب سوختگی و جوش‌های حرارتی جلوگیری کنید.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

جلوگیری از آفتاب سوختگی

6) به داشتن رنگ پوست یکنواخت کمک می‌‌کند

لکه‌های خورشیدی یا رنگدانه‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بسیار رایج است و قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید می‌تواند پوست را کدر و خشک به نظر برساند. این مسئله باعث تغییر رنگ پوست می‌شود.

توجه داشته باشید، زمانی که پوست دچار تغییر رنگ شد، دیگر بازگرداندن آن به حالت قبلی کار راحتی نیست و بسیار دشوار است. یکی از مهم‌ترین فواید کرم ضد آفتاب در اینجا دیده می‌شود. کرم ضد آفتاب به جلوگیری از تغییر رنگ و لکه های تیره ناشی از آسیب خورشید کمک می‌کند و به حفظ رنگ پوست صاف و یکنواخت کمک می‌کند.

7) آبرسانی و مرطوب کردن پوست

امروزه در دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی شاهد تنوع و خلاقیت بالایی هستیم. شاهد هستیم که کرم‌های ضد آفتابی در بازار وجود دارند که خاصیت مرطوب کنندگی و یا آبرسانی پوست را نیز شامل می‌شوند. اگر پوست خشک یا پوست حساسی دارید، از استفاده از این نوع کرم ضد آفتاب غافل نشوید.

کرم ضد آفتاب آبرسان و مرطوب کننده پوست

کرم ضد آفتاب آبرسان و مرطوب کننده پوست

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

چگونه هر روز از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ اگر در مورد آن متعجب هستید، در اینجا چند فاکتور و نکات ایمنی در برابر نور خورشید وجود دارد که باید هنگام خرید و استفاده از کرم ضد آفتاب به خاطر داشته باشید؛ تا بهترین نتیجه را از فواید کرم ضد آفتاب دریافت کنید.

  1. همیشه لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید و مطمئن شوید که ضد آفتاب شما حاوی موارد زیر است:
  • دی اکسید تیتانیوم
  • Octyl methoxycinnamatei (OMC)
  • آووبنزونئی (همچنین پارسول)
  • اکسید روی
  1. لوسیون یا ژل ضد آفتاب با طیف گسترده‌ای را انتخاب کنید که غیر کومدون زا و ضد حساسیت باشد. چنین ضدآفتاب‌هایی از شما در برابر اشعه‌های فرابنفش A و B محافظت می‌کنند و در عین حال از شما در برابر جوش‌ها، مسدود شدن منافذ، آکنه و آفتاب سوختگی محافظت می‌کنند.
  2. ضدآفتابی انتخاب کنید که ضدآب باشد و حداقل SPF آن 30 باشد.
  3. همیشه نیم ساعت قبل از تماس با آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید.
  4. هر 2 ساعت یک بار کرم ضد آفتاب روی صورت خود را تجدید کنید.

جمع‌بندی

کرم ضد آفتاب از پوست ما در برابر اشعه های مضر، پیری پوست، لکه، برنزه شدن پوست و سرطان پوست محافظت می‌کند. چه در تابستان و چه زمستان و حتی در هنگام شنا باید از ضد آفتاب استفاده کنید. این فکر اشتباه است که ضد آفتاب فقط برای تابستان است.

در این مقاله از داروخانه انصار 7 مورد از مهم‌ترین فواید کرم ضد آفتاب برای پوست آمده‌اند. اهمیت ضد آفتاب به قدری بالاست که باید همیشه همراه خود داشته باشید و به صورت هر 2 ساعت یک بار آن را روی پوست خود تجدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *