📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

ضد آقتاب کودکان

ضد آفتاب کودکان – بهترین زمان و نوع ضد آفتاب برای کودکان

مراقبت از نوزادان و کودکان خردسال یک وظیفه بی‌وقفه و طاقت‌فرسا است. همه والدین به خوبی آگاه هستند که چقدر مهم است همه جوانب را به درستی رعایت کنند. شما خانه‌تان را ایمن کرده‌اید، بهترین کالسکه را خریده‌اید و از غذاهای سالم برای تغذیه کودک‌تان استفاده می‌کنید. اما آیا به محافظت در برابر آفتاب نیز توجه کرده‌اید؟ ضد آفتاب کودکان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه کنید.

از این رو در این مقاله با داروخانه انصار همراه باشید تا به معرفی بهترین زمان استفاده ضد آفتاب برای کودک و نکات مهم در این رابطه بپردازیم.

دلیل اهمیت استفاده ضد آفتاب کودکان

نوزادان در چند ماه اول زندگی نسبت به بزرگسالان و کودکان بزرگ‌تر، حساسیت بیشتری به آفتاب دارند زیرا پوست آن‌ها ملانین (رنگدانه‌ای که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند) کمتری دارد. بنیاد سرطان پوست توصیه می‌کند که تا قبل از ۶ ماهگی از ضد آفتاب برای نوزادان استفاده نشود. بهترین راه‌ها برای محافظت از نوزادان، استفاده از ضد آفتاب کودکان است.

آفتاب‌سوختگی در نوزادان می‌تواند عوارض جدی مانند تب، کم‌آبی بدن، تاول و لرز ایجاد کند و باید از آن به هر قیمتی جلوگیری شود. مراقبت مناسب از نوزاد در برابر آفتاب نه تنها در حال حاضر بلکه در آینده نیز سلامت پوست او را تضمین می‌کند. با توجه به این توضیحات بدیهی است که ضد آفتاب کودکان اهمیت بالایی دارد و باید بهترین زمان استفاده ضد آفتاب برای کودک را جدی بگیرید.

دلیل اهمیت استفاده ضد آفتاب کودکان

دلیل اهمیت استفاده ضد آفتاب کودکان

بهترین نوع ضد آفتاب کودکان

اما خب قطعا سوالی که برای اکثر شماها به وجود می‌آید، این است که بهترین ضد آفتاب کودکان کدام است؟ برای آن‌که بتوانیم لقب بهترین ضد آفتاب کودکان را به محصولی اختصاص دهیم، باید ویژگی‌های مهم را در آن پیدا کنیم. اگر شما هم به دنبال سلامت کودک خود هستید، از ضد آفتابی استفاده کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

معدنی بودن ضد آفتاب

ضدآفتاب‌های معدنی به جای جذب شدن توسط بدن، روی پوست یک سد محافظ ایجاد می‌کنند که از نفوذ اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری می‌کند. این نوع ضدآفتاب‌ها معمولاً مؤثرتر و ایمن‌تر از ضدآفتاب‌های شیمیایی هستند. اگر روی برچسب ضدآفتاب نام اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم را دیدید، مطمئن باشید که یک ضدآفتاب معدنی انتخاب کرده‌اید. بنابراین تنها کاری که باید بکنید این است که دنبال ضد آفتابی با برچسب اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم باشید.

ممکن است شما هم تصور کنید که این نوع ضد آفتاب کودکان یک لایه‌ی سفید بر روی پوست ایجاد می‌کند اما باید بگوییم که بر اساس فرمول‌های جدید، این دسته از ضد آفتاب‌ها بسیار شفاف‌تر و سبک‌تر هستند.

بهترین نوع ضد آفتاب کودکان

بهترین نوع ضد آفتاب کودکان

برچسب طیف گسترده

نور خورشید شامل اشعه‌های UVA و UVB است. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه UVA باعث آسیب‌هایی مانند چین و چروک و لکه‌های آفتابی می‌شود. اشعه‌های UVB نیز باعث آفتاب‌سوختگی می‌شوند و بیشتر با سرطان پوست، به‌ویژه ملانوما، مرتبط هستند. ضدآفتاب‌هایی که برچسب «طیف گسترده» دارند، به محافظت از پوست کودک شما و یا حتی خود شما در برابر هر دو نوع اشعه UV کمک می‌کنند. بنابراین باید گفت که بهترین ضد آفتاب کودکان باید دارای برچسب طیف گسترده باشد.

SPF بالای ۳۰

SPF مخفف عبارت «ضریب محافظت در برابر آفتاب» (Sun Protection Factor) است. در بازار ضد آفتاب کودکان از SPF ۱۵ الی ۱۰۰ موجود هستند. بر اساس توصیه پزشکان ضد آفتابی برای کودکان مناسب است که SPF آن بالای ۳۰ باشد. این دسته از کرم‌های ضد آفتاب در حدود ۹۷ درصد از اشعه‌های UVA و UVB را مسدود می‌کند.

ضدآب بودن ضد آفتاب

هیچ ضدآفتابی وجود ندارد که به صورت کامل ضد آب باشد اما برخی از محصولات وجود دارند که به دلیل فرمولاسیون متفاوت مقاومت بیشتری در برابر آب و تعریق از خود نشان می‌دهند. در هنگام خرید ضد آفتاب کودکان توجه داشته باشید که حتما برچسب روی آن را چک کنید و سعی کنید از ضد آفتاب کودکان مقاوم در برابر آب استفاده نمایید.

ضدآب بودن ضد آفتاب

ضدآب بودن ضد آفتاب

بهترین زمان استفاده ضد آفتاب برای کودک

توصیه‌های آکادمی آمریکایی اطفال (AAP) می‌گوید که نوزادان نباید تا قبل از ۶ ماهگی یا بیشتر از آن از ضدآفتاب استفاده کنند. ضدآفتاب‌های شیمیایی برای مؤثر بودن باید توسط پوست جذب شوند و نوزادان نمی‌توانند این مواد را به خوبی متابولیزه کنند.

از سوی دیگر، ضدآفتاب‌های معدنی نیازی به جذب شدن ندارند و به عنوان یک سپر محافظ عمل می‌کنند، اما استفاده از آن‌ها برای نوزادان ممکن است مشکلاتی مانند کاهش تعریق و دشواری در تنظیم دمای بدن ایجاد کند.

در حالی که استفاده از ضدآفتاب برای نوزادان زیر ۶ ماه ایده‌آل نیست، محافظت از پوست نوزاد در برابر آفتاب‌های شدید ضروری است. بهتر است در این سن از روش‌های دیگر مانند پوشاندن نوزاد با لباس مناسب و استفاده از سایه برای محافظت استفاده کنید تا از اثرات منفی آفتاب بر روی پوست حساس نوزادتان جلوگیری کنید.

نکات مهم بهترین زمان استفاده ضد آفتاب برای کودک

تا به اینجا متوجه شدیم که استفاده از ضد آفتاب کودکان تا چه حد مهم است و برای انتخاب بهترین نوع ضد آفتاب کودکان باید چه پارامترهایی را در نظر داشته باشیم. در نهایت متوجه شدیم که بهترین زمان استفاده ضد آفتاب برای کودک پس از ۶ ماهگی است.

تمامی مزایای ضد آفتاب زمانی نصیب شما خواهد شد که به درستی از آن استفاده کنید. در ادامه نحوه و زمان مصرف ضد آفتاب کودکان را بررسی خواهیم کرد.

بهترین زمان استفاده ضد آفتاب برای کودک

بهترین زمان استفاده ضد آفتاب برای کودک

استفاده روزانه از ضدآفتاب:

حتی در روزهای ابری یا در فصل‌های سرد، اشعه‌های UV می‌توانند به پوست آسیب برسانند. بنابراین، استفاده روزانه از ضدآفتاب ضروری است. این کار به شما کمک می‌کند تا پوستتان از آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت شود و از پیری زودرس و بیماری‌های پوستی پیشگیری کنید.

استفاده ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن:

برای آنکه ضدآفتاب به‌درستی روی پوست عمل کند، باید حدود ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه آن را به پوست بزنید. این زمان به ضدآفتاب اجازه می‌دهد که به خوبی به پوست جذب شود و محافظت مؤثری در برابر اشعه‌های مضر خورشید فراهم کند.

تکرار استفاده هر دو ساعت:

اگر پوست شما خشک است یا در حال فعالیت‌هایی هستید که باعث تعریق یا تماس با آب می‌شود، باید هر دو ساعت یکبار ضدآفتاب را مجدداً استفاده کنید. این کار به حفظ محافظت مداوم کمک می‌کند و از کاهش اثر بخشی ضدآفتاب در طول زمان جلوگیری می‌کند.

تکرار استفاده هر ۴۰ دقیقه در صورت خیس شدن:

در صورت تعریق زیاد یا تماس با آب، مانند شنا کردن یا ورزش کردن، باید هر ۴۰ دقیقه یکبار ضدآفتاب را تجدید کنید. این عمل به جلوگیری از کاهش تأثیر ضدآفتاب در شرایط مرطوب کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که پوستتان همچنان محافظت شده است.

جمع‌بندی از ضد آفتاب کودکان و بهترین زمان مصرف آن

در این مقاله از داروخانه انصار (دکتر مریم امجدی) به صورت کامل به بررسی ضد آفتاب کودکان و بهترین زمان مصرف آن پرداختیم. در صورتی که شما هم به سلامت کودک خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید از داروخانه انصار بهترین نوع ضد آفتاب کودکان را با نازل‌ترین قیمت خریداری نمایید. جهت وجود هرگونه سؤال می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را در هنگام خرید راهنمایی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *