📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان

بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان چیست؟

بدن خانم‌ها پس از زایمان دچار تغییرات بسیاری می‌شود. از طرفی دیگر وظایف جدیدی برای مادر اضافه می‌شوند که قبلا در لیست کارهای خود نداشت. اما خب این به معنی عدم توجه به سلامتی خود نیست. شما باید به عنوان مادر، به سلامتی خود اهمیت ویژهای بدهید. یکی از این راه‌های حفظ سلامتی وبازگرداندن قرت از دست رفته بدن پس از زایمان، استفاده از مکمل‌های ویتامین است. اما خب چه مصرف کنیم؟ نگران نباشید! ما در این مقاله از داروخانه انصار بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان را به شما معرفی کرده‌یم.

در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان آشنا شوید.

تفاوت مکمل قبل و پس از زایمان

قبل از معرفی بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان یکی از سوالاتی که برای هر مادری پس از زایمان به وجود می‌آید، این است که آیا می‌توانم از مکمل‌های دوران قبل از زایمان (بارداری) استفاد کنم؟ یا اینکه تفاوت این دو چیست؟

یک مکمل قبل از زایمان (که همچنین به عنوان مکمل بارداری شناخته می‌شود) در دوران بارداری مصرف می‌شود. مکمل پس از زایمان، نیز در دوران بعد از زایمان مصرف می‌شود. خب این که کاملا واضح است! اما تفاوت آن‌ها چیست؟

تفاوت مکمل قبل و پس از زایمان

تفاوت مکمل قبل و پس از زایمان

مکمل‌های بارداری می‌توانند به رشد جنین در رحم کمک کرده و مادر را سالم نگه دارند. مکمل اصلی توصیه شده برای دوران بارداری برای خانم‌ها باردار اسید فولیک است. به خانم‌ها توصیه می‌کنیم که 400 میکروگرم (mcg) هر روز قبل و در دوازده هفته اول بارداری مصرف کنند.

اما مکمل‌های پس از زایمان، با هدف بازگرداندن قدرت، انرژی و توان از دست رفته بدن مادر پس از زایمان، بهبود فرآیند شیردهی و تقویت بدن خانم‌ها مصرف می‌شود.

لازم بود قبل از پرداختن به معرفی بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان، این نکات مهم را در مورد مکمل‌های دوران پیش و پس از زایمان گوشزد کنیم.

بهترین ویتامین پس از زایمان

بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان در واقع شامل انواع ویتامین و مینرال‌هاست تا در کنار هم به تقویت بدن کمک کنند. اما خب در این بین، بهترین ویتامین که به شدت برای خانم‌ها پس از زایمان توصیه می‌شود، ویتامین D است.

ویتامین D یک ماده مغذی مهم برای همه ما است زیرا به تنظیم کلسیم و فسفات در بدن کمک می‌کند. این ویتامین به سلامت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و دندان‌های ما کمک می‌کند. عدم دریافت ویتامین D کافی می‌تواند باعث درد استخوان و بدشکلی شود.

از این رو توجه ویژه‌ای به این ویتامین می‌شود و شما می‌توانید آن را در انواع بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان پیدا کنید.

بهترین ویتامین پس از زایمان

بهترین ویتامین پس از زایمان

اگر تازه مادر شده‌اید، باید هر روز 10 میکروگرم (میکروگرم) مکمل ویتامین D مصرف کنید. در ماه‌های تابستان ممکن است بتوانید ویتامین D کافی را از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت کنید، دوز 10 میکروگرم در روز برای اکثر افراد کافی است.

اگر شیر می‌دهید، باید هر روز به کودک خود ویتامین D بدهید. به این دلیل که شیر مادر به طور طبیعی ویتامین D کمی دارد. بنابراین می‌توان گفت که ویتامین D علاوه بر مادر، نیاز نوزاد تازه متولد شده جهت رشد بهتر نیز هست.

سایر مواد مغذی پس از زایمان

همانطور که در بالا گفتیم، ویتامین D مهم‌ترین ویتامین برای دوران پس از زایمان مادر و نوزاد است. اما خب این ویتامین به تنهایی کارساز نیست. شما در بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان، علاوه بر ویتامین D، می‌توانید ویتامین‌های دیگر را نیز پیدا کنید. اما خب مهم‌ترین آن‌ها چیست؟

به طور کلی بسیاری از مواد مغذی ضروری وجود دارد که همه مادران پس از زایمان در رژیم غذایی خود به آن‌ها نیاز دارند. از جمله آهن، ویتامین C، کلسیم و ویتامین B12.

سایر مواد مغذی پس از زایمان

سایر مواد مغذی پس از زایمان

به عنوان یک مادر جدید، نیازی به مصرف مکمل‌ها یا رژیم غذایی خاصی ندارید. درعوض، باید به داشتن یک رژیم غذایی سالم، اهمیت ویژه‌ای دهید. اما ویتامین‌ها در روند تقویت مادران پس از زایمان، نقش بسیار موثری دارد. بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم، حتما در کنار رعایت رژیم غذایی سالم خود، اقدام به مصرف بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان کنید.

رژیم غذایی سالم پس از زایمان

همانطو که در بالا گفتیم، رژیم غذایی سالم و در کنار آن، مصرف بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان، می‌تواند به بهترین شکل بر نحوه فعالیت و بازسازی قدرت از دست رفته بدن پس از زایمان در مادران، تاثیر بگذارد. از این رو در زیر، بهترین رژیم غذایی پیشنهادی توسط متخصصان را در ادامه آورده‌ایم:

  • هر روز پنج وعده میوه و سبزیجات متنوع
  • مایعات فراوان مانند آب و شیر نیمه چرب
  • دو وعده ماهی، از جمله ماهی روغنی، هر هفته
  • منابع کلسیم مانند شیر و ماست، از جمله جایگزین‌های گیاهی
  • منابع سالم پروتئین مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ، آجیل و حبوبات
  • غذاهای نشاسته‌ای مانند نان سبوس دار، برنج قهوه‌ای و پاستا
  • غذاهای سرشار از فیبر مانند نان سبوس دار، لوبیا، عدس و میوه و سبزیجات
رژیم غذایی سالم پس از زایمان

رژیم غذایی سالم پس از زایمان

اگر می‌توانید از این نوع رژیم غذایی استفاده کنید، باید تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنید. اما خب خودتان هم می‌دانید که اشتها ممکن است پس از زایمان دچار تغییراتی شود و نتوانید، تمامی موارد ذکر شده در بالا را در رژیم خود بگنجانید. از این رو حتما بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان را در کنار رژیم غذایی سالم خود داشته باشید.

بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان

و اما به بخش اصلی مقاله امروز رسیدیم. تا اینجا هر چه گفتیم، مقدمه‌ای بود تا به این بخش برسیم. در ادامه ما بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان را به همراه ویژگی‌ها و خواص آن‌ها معرفی کرده‌ایم. این مکمل‌ها عبارتند از:

1- پرینامکس نیومام یوروویتال

اگر از ما درباره یکی از کامل‌ترین و موثرترین مکمل‌های پس از بارداری بپرسید، قطعا یکی از پاسخ‌های ما، مکمل پرینامکس نیومام از برند یوروویتال است. این مکمل در مرتبه اول لیست بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان آمده است و فواید بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

قرص پرینامکس نیو مام یوروویتال ۴۵ عدد یوروویتال Eurho Vital

قرص پرینامکس نیو مام یوروویتال ۴۵ عدد یوروویتال Eurho Vital

ویژگی‌های این مکمل:

  • دارای ویتامین‌های گروه B
  • کمک به سلامت پوست مو و ناخن
  • کنترل ریزش مو و رشد مجدد موها
  • بهبود سطح انرژی و کاهش خستگی بدن
  • کمک به تقویت سیستم آنتی اکسیدانی بدن
  • کمک به ساخت طبیعی گلبول‌های قرمز خون و هموگلوبین
  • حاوی ویتامین‌ها، املاح و آنتی اکسیدان‌های مناسب پس از زایمان

و اما مهم‌تر از همه، مکمل پرینامکس نیومام یوروویتال حاوی ویتامین D که یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های دوران پس از زایمان است. با تمام این ویژگی‌ها می‌توان گفت که این یکی از بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان موجود در بازار است.

نحوه مصرف: برای بزرگسالان، مصرف روزی دو عدد لازم است. از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری کنید.

2- آلفا پریناتال

مولتی ویتامین آلفا پریناتال از برند آلفاویتامین با دارا بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خانم‌ها در دوران بارداری، پس از زایمان و شیردهی، یکی دیگر از مکمل‌های حاضر در لیست بهترین مکمل ویتامین پس از بارداری است.

آلفا پریناتال

آلفا پریناتال

این مکمل ویتامین حاوی ویتامین A، C، D، E و ویتامین‌های گروه B + کلسیم، آهن و زینک است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی در کنار هم یکی از بهترین مکمل‌های ویتامین پس از زایمان را ایجاد کرده‌اند.

نحوه مصرف: روزانه یک قرص آلفا پریناتال همراه با غذا مصرف شود. همچنین مقدار مشخص را افزایش یا کاهش ندهید.

3- مکمل ماماویت

این مکمل ویتامین، به تامین نیاز بانوان باردار و همچنین حفظ سلامتی مادر و رشد صحیح جنین کمک می‌کند. این مکمل که در سومین بخش از لیست بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان آمده، بیشتر در دوران بارداری و پیش از زایمان کاربرد دارد. اما خب همچنان با دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، به خصوص ویتامین D در دوران پس از زایمان نیز کاربرد گسترده‌ای دارد و به بهبود روند شیردهی کمک بسیاری می‌کند.

مکمل ماماویت

مکمل ماماویت

مهم‌ترین ترکیبات این مکمل:

                           نام                          مقدار
ویتامین C 80 mg
ویتامین E 30 IU
ویتامین D3 600 IU
ویتامین B1، B2، B6، B7، B9 و B12
زینک 15 mg
آهن 18 mg
کلسیم 250 mg

نکته: این‌ها تنها مهم‌ترین ترکیبات این مکمل ویتامین هستند. این مکلمل دارای ترکیبات بیشتری است.

4- مکمل نیچرز پلنتی

در چهارمین بخش از بهترین مکمل ویتامین پس از بارداری به قرص مولتی ویتامین و مینرال از برند نیچرز پلنتی می‌رسیم. این مکمل در کمک به تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن بانوان در دوران قبل، حین و پس از بارداری و دوران شیردهی، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مکمل نیچرز پلنتی

مکمل نیچرز پلنتی

در ترکیبات این مکمل، می‌توانید مهم‌ترین ویتامین برای پس از بارداری، یعنی ویتامین D را به همراه سایر ویتامین‌های A، E و ویتامین‌های گروه B و همچنین آهن، زینک و کلسیم را مشاهده کنید.

نحوه مصرف: روزانه یک عدد کپسول همراه با آب کافی مصرف کنید.

موارد ممنوع دوران پس از زایمان

در بالا 4 تا از بهترین مکمل ویتامین پس از بارداری را معرفی کردیم. در ادامه به موارد ممنوع برای دوران پس از بارداری پرداخته‌ایم.

کافئین یک محرک است و می‌تواند وارد شیر مادر شده و باعث بی قراری کودک شود. داشتن کافئین خوب است، فقط سعی کنید زیاد کافئین نداشته باشید. بیش از 200 میلی گرم در روز توصیه نمی‌کنیم. یعنی تقریباً چهار فنجان چای یا دو فنجان قهوه.

در آخر

ما در این مقاله از داروخانه انصار (دکتر مریم امجدی) به معرفی بهترین مکمل ویتامین پس از زایمان به همراه ویژگی‌ها و کاربردهای آن پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. لطفا سوالات و نظرات خود را از طریق فرم یدگاه‌ها در انتهای همین صفحه برای ما بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *