📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان چیست؟

کودکان در سنین اولیه زندگی خود نیاز به تغذیه مناسب و خوب جهت رشد کامل دارند. همین مسئله، موجب توجه ویژه پزشکان به روند رشد کودکان است. به همین دلیل است که شما باید هر مدت برای چکاپ روند رشد کودک خود به پزشک مراجعه کنید. اما خب واقعیت این است که کودکان به خوبی تغذیه نمی‌کنند و در خوردن غذا مقاومت از خود نشان می‌دهند. از این رو امروزه مکمل‌های مولتی ویتامین برای کودکان جهت تغذیه و رشد استاندارد بر اساس نمودار رشد کودک در تمام داروخانه‌ها موجود هستند. ما در این مقاله از داروخانه انصار به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای کودکان پرداختیم.

فواید مولتی ویتامین برای کودکان

وزارت بهداشت آمریکا توصیه می‌کند که به کودکان بین شش ماه تا پنج سال هر روز مکمل‌های حاوی ویتامین‌های A، C و D داده شود. دلیل آن‌ها برای این کار، این است که بسیاری از کودکان نمی‌توانند این مواد مغذی ضروری جهت رشد کودک را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت کنند. در این حالت استفاده از بهترین مولتی ویتامین برای کودکان بهترین انتخاب جهت رشد کامل و بی نقص است.

فواید مولتی ویتامین برای کودکان

فواید مولتی ویتامین برای کودکان

همچنین توصیه می شود که از بدو تولد به نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، مکمل ویتامین D روزانه داده شود. البته نوزادانی که با بیش از 500 میلی‌لیتر (تقریباً یک پیمانه) شیر خشک تغذیه می‌کنند، نیازی به مکمل مولتی ویتامین ندارند. زیرا شیر خشک با مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی غنی شده است.

بهترین ویتامین‌ها برای کودکان

مولتی ویتامین عبارت است از محصولی مغذی که تمامی ویتامین‌های مورد نیاز انسان در آن جمع شده است. در ادامه و قبل از معرفی بهترین مولتی ویتامین برای کودکان، بهترین ویتامین‌ها برای کودکان را معرفی کرده‌ایم. جمع شدن این ویتامین‌های ضروری در کنار هم، مولتی ویتامین کودکان را به وجود می‌آورد.

ویتامین D

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای کودک ویتامین D است. این ویتامین به حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کند. اگر کودکان ویتامین D کافی دریافت نکنند، ممکن است دچار بیماری نرمی استخوان شوند که باعث درد و ضعف استخوان، بدشکلی استخوان و مشکلاتی در دهان و دندان می‌شود. از این رو ویتامین D یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که باید در بهترین مولتی ویتامین برای کودکان وجود داشته باشد.

ویتامین D

ویتامین D

بین ماه‌های فروردین و شهریور، کودکان ویتامین D را با حضور در بیرون از خانه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی پوست دریافت می‌کنند. اما در بقیه ایام سال، دریافت ویتامین D از طریق رژیم غذایی و مکمل‌های مولتی ویتامین بسیار مهم است. ویتامین D در ماهی‌های روغنی مانند سالمون، گوشت قرمز، زرده تخم مرغ و جگر گوسفندی یافت می‌شود. همچنین به برخی از اسپری‌ها و غلات صبحانه اضافه می‌شود.

اگر کودک شما بزرگتر از یک سال سن دارد، باید روزانه 10 میکروگرم ویتامین D دریافت کند. اگر کودک شما زیر یک سال است، باید 8.5 تا 10 میکروگرم در روز دریافت کند. البته در اینجا استثنایی نیز وجود دارد. نوزادانی که بیش از ۵۰۰ میلی‌لیتر شیر خشک در روز استفاده می‌کنند، نیازی به دریافت مکمل ویتامین D ندارند.

بهترین مکمل ویتامین D کودکان

در ادامه ۲ تا از بهترین مکمل‌های ویتامین D برای کودکان را آورده‌ایم. این مکمل‌ها تنها حاوی ویتامین D هستند و نمی‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای کودکان استفاده کرد.

۱- D Drops Booster

این مکمل ویتامین D به صورت مایع و قطره برای کودکان استفاده می‌شود. D Drops Booster بهترین انتخاب ماست زیرا از نظر خلوص و قدرت توسط شخص ثالث آزمایش شده و همچنین دارای گواهینامه NSF است.

مکمل ویتامین دی D Drops Booster

مکمل ویتامین دی D Drops Booster

همچنین این مکمل فقط حاوی ویتامین D3 و روغن نارگیل است. از آنجایی که ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است، روغن نارگیل به جذب بهتر آن کمک می‌کند. هر وعده یک قطره حاوی 600 IU (15 میکروگرم) ویتامین D3 (به عنوان کوله کلسیفرول)، که دوز توصیه شده برای کودکان یک سال و بالاتر است.

این مکمل به شکل مایع است که می‌توان آن را به راحتی به نوشیدنی‌ها (مانند آب، آبمیوه یا اسموتی) اضافه کرد، در غذا مخلوط کرد یا با استفاده از قاشق به کودک خود داد. بنابراین استفاده از آن برای کودکانی که حتی از خوردن بهترین مولتی ویتامین برای کودکان هم امتناع می‌کنند، راحت و بی دردسر است.

توجه!: اندازه‌گیری مکمل‌های مایع ممکن است سخت‌تر باشد، بنابراین هنگام مصرف احتیاط کنید تا از مقدار توصیه‌شده برای کودکتان تجاوز نکنید.

نکات ویژگی‌ها
سن توصیه شده +۱ سال
ماده فعال ویتامین D3
حالت ماده مایع
دوز مصرف 1 قطره (600 واحد ویتامین D3)
آلرژن‌های بالقوه نارگیل
۲- Mommy’s Bliss Organic Baby Vitamin D Drops

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کند که تمام نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند (0 تا 12 ماه) باید روزانه 400 واحد ویتامین D دریافت کنند. Mommy’s Bliss Organic Baby قطره ویتامین D حاوی این مقدار توصیه شده تنها در یک قطره مایع است. می‌توانید قبل از شیردهی یک قطره را روی نوک پستان بریزید، آن را روی پستانک بگذارید، یا آن را با شیر خشک یا شیر مادر در شیشه‌ای مخلوط کنید.

مکمل ویتامین دی Mommy’s Bliss Organic Baby Vitamin D Drops

مکمل ویتامین دی Mommy’s Bliss Organic Baby Vitamin D Drops

توجه!: استفاده از این محصول به عنوان مکمل ویتامین D بی مورد است. اما همچنان استفاده از بهترین مولتی ویتامین برای کودکان نیز واجب و ضروری است.

نکات ویژگی‌ها
سن توصیه شده ۰ تا ۱۲ ماه
ماده فعال ویتامین D3
حالت ماده مایع
دوز مصرف 1 قطره (400 واحد ویتامین D3)
آلرژن‌های بالقوه ندارد

ویتامین C

یکی دیگر از ویتامین‌هایی که در بهترین مولتی ویتامین برای کودکان پیدا خواهید کرد، ویتامین C است. ویتامین C به محافظت از سلول‌ها و حفظ سلامت پوست، رگ‌های خونی و استخوان‌ها کمک می‌کند. عدم دریافت ویتامین C کافی می‌تواند منجر به اسکوربوت شود.

ویتامین C در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات از جمله پرتقال، کیوی، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی، بروکلی و سیب زمینی یافت می‌شود.

ویتامین C

ویتامین C

اگر کودک شما بین شش ماه تا پنج سال سن دارد، توصیه می‌شود روزانه یک مکمل حاوی ویتامین C داشته باشد. البته در اینجا هم استثنایی برای کودکانی که شیر خشک مصرف می‌کنند وجود دارد. چرا که شیر خشک سرشار از مواد معدنی مغذی است و تقریبا کارایی بهترین مولتی ویتامین برای کودکان را دارد.

ویتامین A

ویتامین A نیز یکی دیگر از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای کودکان است. این ویتامین از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند و بینایی را در نور ضعیف بهبود می‌بخشد. همچنین پوست را سالم نگه می‌دارد. شما می‌توانید ویتامین A را در بسیاری از غذاها از جمله محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست پیدا کنید. همچنین می‌توانید آن را در تخم مرغ و ماهی‌های روغنی مانند سالمون دریافت کنید.

ویتامین A در بهترین مولتی ویتامین کودکان

ویتامین A در بهترین مولتی ویتامین کودکان

اگر کودک شما بین شش ماه تا پنج سال سن دارد، توصیه می‌شود روزانه یک مکمل حاوی ویتامین A داشته باشد. در اینجا هم یک استثنا برای نوزادانی است که شیر خشک می‌خورند.

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان

تا اینجا مهم‌ترین ویتامین‌هایی را که یک کودک باید جهت رشد کامل و استاندارد دریافت کند، آوردیم. زمانی که این ویتامین‌ها کنار هم در یک محصول تبدیل شوند، هم مصرف راحت‌تری دارند و هم تمام مواد مغذی را به کودکان می‌رسانند. در ادامه بهترین مولتی ویتامین برای کودکان را آورده‌ایم.

همانطور که در بالا هم گفتیم، مولتی ویتامین به عنوان کمک‌کننده‌ای جهت رشد کودک بر اساس نمودار رشد کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر کودک شما در مقابل خوردن غذا مقاومت به خرج می‌دهد، نگران نباشید. مکمل‌های مولتی ویتامین اینجا هستند تا در کنار تغذیه بهترین رشد را برای کودک رقم بزنند.

۱- SmartyPants Kids Formula Daily Gummy Multivitamin

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان: SmartyPants Kids Formula Daily Gummy Multivitamin

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان: SmartyPants Kids Formula Daily Gummy Multivitamin

این مولتی ویتامین توسط ما به شدت توصیه می‌شود. پزشک متخصص اطفال در آمریکا می‌گوید: «این مولتی‌ویتامین لثه‌ای مورد علاقه من است، زیرا حاوی مقادیر خوبی از ویتامین B12، ید، امگا 3 (DHA و EPA) و حداقل مقداری کولین است که همگی برای رشد شناختی مهم هستند.

مزایا معایب
فاقد ۸ آلرژن اصلی فقط مناسب کودکان ۴ سال به بالا
مقداری از سود حاصل از فروش این دارو به نیازمندان می‌رسد. حاوی آهن نیست.
استفاده از مواد سازگار با محیط زیست کمی گران‌تر از سایر مولتی ویتامین‌ها است.
حالت پاستیل مانند (مورد علاقه کودکان)

۲- Renzo’s Picky Eaters Multivitamin

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان: Renzo’s Picky Eaters Multivitamin

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان: Renzo’s Picky Eaters Multivitamin

این محصول را باید جزو بهترین مولتی ویتامین برای کودکان معرفی کرد. دلیل آن هم کاملا واضح است. Renzo’s Picky Eaters Multivitamin حاوی تمام ویتامین‌هایی که در بالا آوردیم، است. 18 ویتامین + مواد معدنی ضروری را دارا است:

ویتامین‌های A، C، D3، E، K، B1، B2، B6، فولات، B12، بیوتین، اسید پانتوتنیک، آهن، ید، روی، سلنیوم، کروم

سایر ترکیبات: مانیتول، زایلیتول، طعم و رنگ طبیعی، استئارات منیزیم گیاهی و اسید استئاریک، عصاره میوه و اسید مالیک.

مزایا معایب
حاوی تمام ویتامین‌های ضروری کودک طعم آن ممکن است مورد علاقه کودک نباشد.
حاوی آهن گران‌تر از سایر مولتی ویتامین‌ها
قرص ذوب شدنی در دهان

۳- Centrum Kids’ Organic Multivitamins

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان: Centrum Kids’ Organic Multivitamins

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان: Centrum Kids’ Organic Multivitamins

این ویتامین 10 ماده مغذی ضروری را فراهم می‌کند و برای مصرف روی لثه‌ای است که کودکان آن را دریافت خواهند کرد. این مولتی ویتامین، ویتامین‌های ضروری شامل ویتامین‌های C، E، D، B6 و B12 را دارد. این ویتامین‌ها در کنار هم، Centrum Kids’ Organic Multivitamins را به بهترین مولتی ویتامین برای کودکان تبدیل کرده است.

برند Centrum یکی از معروف‌ترین برندهای جهان در حوزه دارویی و مکمل‌های غذایی است. این برند بریتانیایی با بیش از ۴۵ سال سابقه، یکی از محبوب‌ترین برندهای دارویی دنیا است. بنابراین با خیال راحت و بدون نگرانی این مولتی ویتامین را برای کودک خود تهیه کنید.

مزایا معایب
قیمت مناسب حاوی آهن نیست.
فاقد ۸ آلرژن اصلی نامناسب برای کودکان زیر ۵ سال
محبوب‌ترین مولتی ویتامین کودک میان مردم

۴- Zarbee’s Naturals Complete Toddler Multivitamin

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان: Zarbee’s Naturals Complete Toddler Multivitamin

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان: Zarbee’s Naturals Complete Toddler Multivitamin

در حالی که اکثر مولتی ویتامین‌ها برای کودکان 4 سال به بالا طراحی شده‌اند، این محصول به طور خاص برای کودکان سنین ۲ تا ۳ سال ساخته شده است. دوز 100٪ ارزش روزانه ویتامین D آن را به یک مزیت تبدیل می‌کند. زیرا بسیاری از کودکان نوپا مقادیر کافی از رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید را دریافت نمی‌کنند.

این مولتی ویتامین از آنجایی که حاوی تمامی ویتامین‌های ضرور کودک + ویتامین E و ‌B است، می‌توان از آن به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای کودکان یاد کرد.

نحوه مصرف:

این محصول برای کودکان ۲ الی ۳ سال تولید شده و کودکان در این سنین باید ۲ عدد در روز به صورت جویدنی مصرف کنند. از لحاظ زمانی نیز زمان خاصی برای مصرف این مکمل وجود ندارد و کودک در هر زمان از روز می‌تواند از این مولتی ویتامین استفاده کند.

مزایا معایب
قیمت مناسب حاوی آهن نیست.
شیرین‌کننده طبیعی (بدون شکر) روی شخص ثالث تست نشده است.
فاقد گلوتن، سویا و لبنیات
پاستیلی (مورد علاقه کودکان در مصرف)

در آخر

یکی از مهم‌ترین موارد برای رشد کودکان، استفاده از مولتی ویتامین‌ها در کنار تغذیه روزانه است. ما در این مقاله از داروخانه انصار به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای کودکان پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. لطفا نظرات و سوالات خود را از طریق فرم نظرات در انتهای این مقاله برای ما بنویسید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *