📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

اثرات ترکیب دارو با الکل

اثرات ترکیب دارو با الکل | ریسک کل زندگی!

متاسفانه و بدبختانه اکثر ماها فکر می‌کنیم که دارو و نحوه مصرف آن، همان چیزی‌ست که روی جعبه نوشته. نه بیشتر و نه کم‌تر. آن وقت با این طرز فکرمان، از نتیجه ندادن دارو و یا دادن نتایج معکوس و مضر تعجب می‌کنیم. خب تعجب ندارد! نتیجه مثبت از دارو می‌خواهی؟؛ پس دارو را درست مصرف کن. ما در این مقاله از داروخانه انصار به یکی از اشتباهات مرگ‌بار و خطرناک در مورد مصرف دارو یعنی اثرات ترکیب دارو با الکل پرداختیم و تداخل دارو با الکل را به طور کامل بررسی کرده‌ایم.

از تمام مضرات کلی الکل که بگذریم، تداخل آن با دارو می‌تواند به قیمت جانمان تمام شود. بنابراین در ادامه داروهایی را که با الکل تداخل جدی دارند مورد بررسی قرار داده‌ایم تا آگاه شوید.

ترکیب دارو با الکل

ترکیب دارو با الکل

اثرات ترکیب دارو با الکل

در اینجا ما به 3 دسته دارویی که به طور جدی با الکل تداخل دارند پرداخته‌ایم. این داروها با توج به ترکیباتشان، در صورت ترکیب با الکل، می‌توانند اثرات زیان بار و مخربی را برای سلامتی شما داشته باشند.

1- قرص‌های مسکن (ضد درد)

پس از یک جراحت یا یک درمان پزشکی جدی، اغلب پزشکان برای کمک به کاهش ناراحتی و مدیریت درد، دارویی را تجویز می‌کنند. رایج‌ترین شکل‌ها به عنوان مواد افیونی طبقه بندی می‌شوند که در تسکین درد بسیار موثر هستند.

با این حال، ترکیب این داروها با الکل بسیار خطرناک است. زیرا اثراتی مانند سرگیجه، بی‌حسی، کند شدن تنفس را تشدید می‌کنند و در مقادیر زیاد حتی می‌توانند منجر به مرگ شوند. مراقب انواع مواد افیونی زیر باشید و در صورت تجویز، از مصرف الکل خودداری کنید. برخی از نمونه‌ها عبارتند از:

  • کدئین
  • مورفین
  • هیدروکدون
  • اکسی کدون
قرص‌های مسکن (ضد درد)

قرص‌های مسکن (ضد درد)

2- بنزودیازپین ها

بنزودیازپین ها ممکن است برای کمک به مبارزه با تشنج یا حملات پنیک تجویز شوند. زیرا اساساً به مغز و بقیه بدن می‌گویند که سرعت خود را کاهش دهند. با این حال، آن‌ها می‌توانند اعتیاد آور باشند. بنابراین استفاده از آن‌ها باید به مقدار کم برای مدت کوتاهی محدود شود.

از آنجایی که از الکل به عنوان یک درمان افسردگی یاد می‌شود، ترکیبی خطرناک با بنزونادیازپین های القا کننده خواب آلودگی ایجاد می‌کند. این داروها روی گیرنده‌های مشابه الکل عمل می‌کنند و باید از مصرف ترکیبی آن‌ها خودداری شود. اثرات ترکیب دارو با الکل از نوع داروهای بنزودیازپین، مانند داروهای مسکن خطرات زیاد دارد. برخی از داروهای این دسته عبارتند از:

  • کلونازپام
  • آلپرازولام
  • لورازپام
  • دیازپام

نوشیدن الکل در حین مصرف این دارو به طور بالقوه مضر است زیرا می‌تواند منجر به تقویت احساس سستی، از دست دادن مهارها و در نهایت می‌تواند جدول زمانی درمان را به تاخیر بیندازد. بنابراین این اثرات ترکیب دارو با الکل را جدی بگیرید.

ترکیب داروهای بنزودیازپین ها با الکل

ترکیب داروهای بنزودیازپین ها با الکل

3- آنتی بیوتیک: Flagyl (مترونیدازول)

هنگامی که عفونت‌ها، باکتری‌ها یا انگل‌ها در بدن نفوذ می‌کنند، آنتی بیوتیک‌هایی مانند Flagyl اغلب برای مقابله با این مشکل تجویز می‌شوند.

حتی در یک بدن سالم، مصرف الکل می تواند معده را تحریک کند، حالت تهوع ایجاد کند و باعث سایر مشکلات گوارشی شود. با این حال، هنگامی که الکل همراه با مترونیدازول مصرف می‌شود، بیماران ناراحتی شدید معده و استفراغ پرتابه را تجربه خواهند کرد. در مقاله زیر می‌توانید بیشتر درباره مترونیدازول بخوانید:

عوارض قرص مترونیدازول چیست؟ | دوران بارداری و …

مهم است که حتی مقادیر کمی الکل را که ممکن است در دهانشویه یا سایر غذاهای مصرفی وجود داشته باشد در نظر بگیرید. هر مقدار الکل همراه با این دارو می‌تواند عواقب منفی داشته باشد.

تداخل آنتی بیوتیک با الکل

تداخل آنتی بیوتیک با الکل

تداخل سایر داروها با الکل

در بالا ما به 3 تا از اصلی‌ترین گروه‌های دارویی که با الکل دارند اشاره کردیم. اما خب داستان به همینجا ختم نمی‌شود. اکثر داروها با ترکیب با الکل اثرات منفی و مخربی به همراه دارند. بنابراین راه حل منطقی و درست ترک الکل در دوران بهبود از بیماری است. توجه کنید که منظور فقط مشروبات الکلی نیست، بلکه هر محصولی که ممکن است الکل داشته باشد؛ مثل دهانشویه‌ها.

همچنین در صورتی که پزشک دارویی را برای شما تجویز کرد و درباره اثرات ترکیب دارو با الکل اطلاعاتی نداشتید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در سایت و همچنین چت آنلاین سایت دارخانه انصار، با متخصصین ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

جمع‌بندی

بهبودی از بیماری گاهی به سادگی نیاز به زمان و صبر دارد تا بدن بهبود یابد. در طول این مدت، حمایت از بدن و تغذیه مناسب بسیار مهم است. در تغذیه مناسب خود و برای دور ماندن از اثرات ترکیب دارو با الکل باید نوشیدن الکل را کنار بگذارید. آن وقت است که بهبودی سریع‌تر را در مقابل بیماری‌ها خواهید دید.

ما در این مقاله از داروخانه انصار (دکتر مریم امجدی) درباره اثرات ترکیب دارو با الکل مطالب را آوردیم و 3 گروه دارویی که به طور مستقیم با الکل تداخل دارند را معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *