📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند. 📢

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

تایید فواید اسیدهای چرب امگا ۳ توسط پزشکان

آیا شواهد پزشکی حقیقتا مزایای استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 را تایید می‌کند؟

مکمل های غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 سالهاست که به طور گسترده توسط عموم، مصرف می شوند. محققان فواید چنین فراورده هایی را برای بیماری های قلبی عروقی، عصبی و روانی بررسی کرده اند. مطالعه ای که اخیراً در مورد اسیدهای چرب امگا 3 و افسردگی منتشر شده است، الهام گرفته از عصب شناس آلمانی هانس کریستوف دینر، دکترای انستیتوی اپیدمیولوژی در دانشگاه دویسبورگ-اسن، برای بررسی ادعا های علمی در مورد اسیدهای چرب امگا 3 یا روغن کپسول ماهی است.

افسردگی

در این خصوص ، یک مطالعه کنترل شده با دارونما انجام شد ، که بررسی کرد که آیا اسیدهای چرب امگا 3 می توانند از بروز افسردگی جلوگیری کنند یا خیر .افراد شرکت کننده در این مطالعه،بزگسالان بالای 50 سالی بودند که ریسک مختصری درباره این بیماری داشتند ،که به صورت کنترل شده شروع به مصرف مکمل های حاوی امگا3 کردند. 

نتایج این بررسی نشان داد که تفاوت معنا داری  در بهبود خلق وخوی افرادی که این مکمل را استفاده میکنند  وجود نداشت

البته مطالعات مشابهی هم وجود دارد که نتایج مابهی دارد بنابراین نتایج حاصل از این مطالعه و مطالعات مشابه نشان میدهد مصرف مکل های حاوی امگا3 در جلوگیری از بروز افسردگی نقشی ندارند.

بیماری های قلبی عروقی – الهام گرفته از اسکیمو ها

همه چیز «با اسکیموها در گرینلند و آلاسکا پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد، زیرا نشان داده شده که این افراد طی آن دوران مقدار بسیار زیادی ماهی مصرف میکردند و شیوع بسیار کمی از بیماری های قلبی عروقی داشتند.” ، تعداد زیادی از مطالعات مرتبط منتشر شده است، که این فرضیه را تایید میکند که اسیدهای چرب امگا 3 اثرات مثبتی بر سلامتی در شرایط مختلف دارند.

از جمله: بیماری های قلبی عروقی – چربی خون- دیابت نوع 2-نارسایی قلبی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *