📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

آمپول فشار خون چیست؟

آمپول فشار خون چیست؟ – آیا میتوان جایگزین قرص فشار خون کرد؟

اخیرا تحقیقاتی در کشور انگلستان برای درمان و کنترل فشار خون صورت گرفته است. از دل این تحقیقات، اخباری مبنی بر جایگزینی آمپول فشار خون با قرص گوش می‌رسند. ترکیبی فوق‌العاده در قالب یک آمپول که شما را برای همیشه از قرص‌های فشار خون خلاص می‌کند. اما این اخبار صحت دارند یا خیر؟ اگر صحت دارند، آمپول فشار خون چیست و شامل چه ترکیباتی است؟ یا اینکه آیا میتوان آمپول را جایگزین قرص فشار خون کرد؟ برای دریافت همه پاسخ‌ها، ما را در این مقاله از داروخانه انصار، همراهی کنید.

مشکل فشار خون بالا

فشار خون بالا، یک نگرانی شایع است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. متاسفانه در کشور ما نیز فشار خون 42% از جمعیت بزرگسالان مرد و زن را تحت تاثیر قرار داده است. از آنجایی که افراد به دنبال راه‌های موثری برای مدیریت این بیماری هستند، توجه به داروهای جایگزین مانند آمپول فشار خون معطوف شده است. در ادامه به پاسخ سوال آمپول فشار خون چیست؟ می‌پردازیم.

مشکل فشار خون بالا

مشکل فشار خون بالا

آمپول فشار خون چیست؟

آمپول فشار خون یک راه حلی جامع برای درمان و کنترل فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون است. با توجه به شواهد، این آمپول هنوز در مرحله تحقیق و بررسی است و برای عموم عرضه نشده است. در پاسخ به سوال آمپول فشار خون چیست؟ باید گفت که این آمپول راه حلی هوشمندانه و جایگزین برای قرص‌های فشار خون است. به طوری که با تزریق 2 بار در سال آمپول، از مصرف قرص فشار خون به طور کامل بی نیاز می‌شوید.

در پایین اطلاعات تکمیلی و بیشتری را درباره سوال آمپول فشار خون چیست؟ دریافت خواهید کرد.

آیا آمپول فشار خون جایگزین قرص می‌شود؟

با توجه به مطالعه‌ای که در دانشگاه Queen Mary در شهر لندن انگلستان صورت گرفته، روش درمانی جدیدی برای فشار خون بالا در حال بررسی است. منشا این مطالعه دغدغه اکثر افراد دارای فشار خون بالا در مصرف دوزهای قرص فشار خون بوده. به طوری که محققان دانشگاه Queen Mary لندن، دست به کار شدند و مطالعه خود را درباره راه حلی جایگزین برای قرص‌های فشار خون آغاز کردند. در حالی که این مطالعه هنوز تکمیل نشده است، اما شواهد حاکی از موفقیت‌آمیز بودن آمپول فشار خون در آزمایش‌های اولیه است.

آیا آمپول فشار خون جایگزین قرص می‌شود؟

آیا آمپول فشار خون جایگزین قرص می‌شود؟

تمام تلاش تیم تحقیقاتی دانشگاه Queen Mary لندن بر این است تا آمپول فشار خون را جایگزین قرص فشار خون کنند. در این تحقیقات، اعلام شده که شما تنها با تزریق 2 جرعه آمپول فشار خون در سال، به طور کامل از مصرف قرص‌های فشار خون خلاص می‌شوید. به طور کلی می‌توان گفت که تحقیقات در مسیر درستی در حال پیشروی هستند تا دغدغه مصرف قرص را در افراد با فشار خون بالا، رفع کنند.

⚠توجه: هنوز چیزی به طور کامل ثابت نشده است. این تحقیقات همچنان در جریانند و تخمین زده می‌شود که 3 سال تا زمان اعلام نهایی نتایج این تحقیقات زمان لازم است. تا مشخص شود که آیا میتوان آمپول فشار خون را جایگزین قرص کرد؟

مزایای آمپول فشار خون نسبت به قرص

حالا که پاسخ سوال آمپول فشار خون چیست را گرفتید، احتمالا دارید به مزایای این آمپول نسبت به قرص‌های فشار خون فکر می‌کنید. در ادامه ما مهم‌ترین مزایای آمپول فشار خون در مقایسه با قرص را آورده‌ایم:

مزایای آمپول فشار خون

معایب قرص فشار خون

تزریق 2 بار در سال

مصرف مداوم و روزانه

دوزهای منظم و بی کم و کاست

دوزهای نامنظم در صورت مصرف اشتباه

راحتی مصرف

امکان فراموشی دوزهای روزانه

این‌ها تنها بخشی از مزایای آمپول فشار خون در مقابل قرص‌ها هستند. ما همچنان منتظر دریافت اطلاعات تکمیلی و بیشتر در خصوص مزایای آمپول فشار خون از تحقیقات دانشگاه Queen Mary لندن هستیم.

آیا آمپو لابتالول همان آمپول فشار خون است؟

احتمالا شما هم نام آمپول لابلاتول به گوشتان خورده. سوال که در این موقع به وجود می‌آید؛ این است که آیا این آمپول، همان آمپولیست که در دانشگاه لندن در حال بررسی است؟

پاسخ به این سوال، خیر است. آمپول لابتالول در واقع آمپولی‌ست که فقط و فقط در مواقع اورژانسی استفاده می‌شود. موارد اورژانسی همان فشار خون بسیار بالا و خطرناک است. تزریق این آمپول برای عموم مجاز نیست و فقط در صورت صلاح‌دید پزشک و در بیمارستان تزریق می‌شود.

بنابراین آمپول لابتالول کاملا با آمپول فشار خون که در بخش آمپول فشار خون چیست؟ تعریف کردیم، متفاوت است.

آیا آمپو لابتالول همان آمپول فشار خون است؟

آیا آمپو لابتالول همان آمپول فشار خون است؟

آمپول لابتالول چیست؟

افزایش شیوع فشار خون بالا نیاز به گزینه‌های درمانی موثرتر و همه کاره را برانگیخته است. چرا که حمله قلبی و سکته مغزی جزو عوارض فشار خون بالا یا خطرناک هستند. بنابراین در این شرایط، پزشکان برای جلوگیری از وضعیت حاد سلامتی مانند سکته مغزی اقدام به تزریق آمپول لابتالول به بیمار می‌کنند.

لابتالول، دارویی که در ابتدا برای درمان فشار خون بالا طراحی شد، به دلیل خواص منحصر به فردش مورد توجه قرار گرفته است. بر خلاف قرص‌های فشار خون معمولی، لابتالول یک رویکرد چند وجهی برای مدیریت فشار خون بالا ارائه می‌دهد و از آن در بخش اورژانس بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

در نهایت هیچ وجه مشترکی بین آمپول فشار خون و آمپول لابتالول نمی‌توان دید.

آمپول لابتالول چیست؟

آمپول لابتالول چیست؟

نحوه عملکرد لابتالول

آمپول لابتالول بر خلاف آمپول فشار خون که تنها 2 بار در سال برای کنترل فشار خون مصرف می‌شود، با مسدود کردن گیرنده‌های خاص عمل می‌کند و در نتیجه باعث اتساع عروق و کاهش ضربان قلب می‌شود. این مکانیسم عمل دوگانه آن را از سایر قرص‌های فشار خون متمایز می‌کند و کاربرد آن را تنها در زمان فشار خون بالا و اورژانسی نشان می‌دهد.

دوز مصرفی لابتالول در مقایسه با آمپول فشار خون

همانطور که در بخش آمپول فشار خون چیست؟ نیز اشاره کردیم، این آمپول که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، به صورت 2 بار در سال و با هدف کنترل فشار خون استفاده می‌شود.

اما در مورد آمپول لابتالول این مورد کاملا متفاوت است. چرا که تزریق آمپول لابتالول تنها در شرایط اورژانسی و فشار خون بسیار بالا، آن هم تحت نظر پزشک انجام می‌شود. توجه کنید که آمپول لابتالول یک روتین درمانی برای فشار خون نیست.

جمع بندی

ما در این مقاله از داروخانه انصار به 2تا از سوالات پرتکرار شما، یعنی آمپول فشار خون چیست؟ و آیا آمپول فشار خون جایگزین قرص می‌شود؟، پاسخ دادیم. همانطور که در بالا خواندید، این آمپول فشار خون هنوز در مرحله بررسی و تحقیق قرار دارد. امیدواریم هر چه سریع‌تر تحقیقات روی این روش درمان فشار خون تکمیل شوند تا دغدغه بزرگی از ذهن افراد مبتلا به فشار خون برداشته شود.

همچنین در این مقاله درباره آمپول لابتالول که روشی برای کنترل فشار خون بسیار بالا و خطرناک در شرایط اورژانسی، صحبت کردیم. دیدیم که تفاوت‌های آمپول لابتالول با آمپول فشار خون مورد تحقیق در انگلستان، بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *