📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

مواد غذایی افزایش متابولیسم بدن 2

مواد غذایی که باعث افزایش متابولیسم می‌شوند (بخش2)

🔵 سرکه سیب:

سرکه سیب طبیعی ممکن است سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد. مطالعات حیوانی نشان داده اند که سرکه به خصوص در افزایش مقدار چربی سوزانده شده برای تولید انرژی مفید است. در یک مطالعه، به موش هایی که سرکه داده شد، مشاهده شد که افزایش آنزیم AMPK سبب کاهش ذخایر چربی و افزایش چربی سوزی شد. در مطالعه دیگری، موش چاق تحت درمان با سرکه، تجربه افزایش بیان ژن های خاص، منجر به کاهش چربی کبد و ذخیره سازی چربی شکم شد.

اغلب ادعا می شود که سرکه سیب باعث افزایش متابولیسم در انسان می شود اما مطالعات کمی این موضوع را مستقیماً بررسی کرده اند. با این وجود، سرکه سیب هنوز هم ممکن است به شما کمک کند تا از راه های دیگر از جمله کاهش سرعت تخلیه معده و افزایش احساس سیری، وزن خود را کاهش دهید.

 یک مطالعه در انسان نشان داد که شرکت کنندگان با توجه به خوردن چهار قاشق چای خوری ( 20 میلی لیتر ) سرکه سیب، 275 کالری کمتری را در بقیه روز مصرف کردند. اگر شما می خواهید سرکه سیب را امتحان کنید مراقب باشید مصرف روزانه خود را به دو قاشق غذاخوری ( 30 میلی لیتر ) محدود کنید.

🔵 روغن نارگیل:

روغن نارگیل مقادیر زیادی تری گلیسرید با زنجیره متوسط (MCTs) دارد. این بر خلاف بسیاری از انواع دیگر چربی هاست که معمولاً حاوی مقادیر بالاتری از اسیدهای چرب با زنجیره بلند هستند. برخلاف چربی با زنجیره بلند، MCTs هنگامی که جذب می شوند، به طور مستقیم به کبد رفته و به انرژی تبدیل می شوند. این باعث می شود که آنها با احتمال کمتری به عنوان چربی ذخیره شوند. جالب توجه است که چندین مطالعه نشان می دهند که MCTs می تواند میزان سوخت و ساز چربی ها را بیش از چربی ها با زنجیره بلند افزایش دهد. علاوه بر این، محققان گزارش کردند که مصرف روزانه 30 میلی لیتر از روغن نارگیل بطور موفقیت آمیز ممکن است اندازه دور کمر در افراد چاق را کاهش دهد.

🔵 آب:

مصرف آب کافی یک راه عالی برای هیدراته ماندن است. علاوه بر این، به نظر می رسد که نوشیدن آب میتواند به طور موقت، سوخت و ساز بدن را 24 – 30٪ افزایش دهد. محققان براین باورند که حدود 40 درصد از این افزایش ممکن است به علت تلاش بدن شما در مطابقت دمای آب با دمای بدن باشد. با این حال، به نظر می رسد اثرات تنها برای 60 – 90 دقیقه پس از نوشیدن آن و ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

🔵 جلبک دریایی:

جلبک دریایی یک منبع بزرگ از ید، یک ماده معدنی مورد نیاز برای تولید هورمون تیروئید و عملکرد مناسب از غده تیروئید شما است. هورمونهای تیروئید عملکرد مختلف دارند که یکی از آنها تنظیم متابولیسم بدن شما است. به طور منظم مصرف جلبک دریایی می تواند به شما کمک کند تا نیازهای ید بدن خود را برآورده سازید و سوخت و ساز بدن خود را در میزان بالا نگه دارید. نیاز مصرف روزانه ید برای بزرگسالان 150 میکروگرم در روز است که این مقدار می تواند با مصرف چندین وعده از جلبک دریایی در هفته تامین شود. اگر چه، بعضی از انواع جلبک های دریایی نظیر کلپ دارای ید بسیار بالا است ولی نباید در مقادیر زیاد مصرف شوند.

فوکوزانتین (Fucoxanthin)ترکیب دیگری است که در برخی از انواع جلبک دریایی یافت میشود که ممکن است به متابولیسم بدن کمک کند. این ترکیب در درجه اول در انواع جلبک دریایی قهوه ای یافت می شود و ممکن است با افزایش میزان کالری سوزی اثرات ضد چاقی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *