📢 تمامی سفارشات (ارسال پستی) از تاریخ 14 فروردین ارسال می‌شوند.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

مطالب پر بازدید

قرص اکتی ناتال چیست؟ – پیشنهاد ویژه به خانم های باردار

تغذیه خوب در بارداری برای رشد و تکامل سالم کودک، حیاتی است. شما باید مواد مغذی کافی برای رفع نیازهای کودک خود و همچنین نیازهای خود مصرف کنید. هنگامی که باردار هستید، به مقدار بیشتری از مواد مغذی از جمله پروتئین، فولات، ید، آهن و برخی ویتامین‌ها نیاز دارید. در ادامه کاربرد هر کدام را به طور جداگانه خواهیم گفت. اما دلیل اینکه در دوران بارداری بدن به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد؛ این است که در جسم یک موجود زنده (مادر)، موجود زنده دیگری (نوزاد) وجود دارد. به این ترتیب هر 2 نیاز به تغذیه دارند. بنابراین مادر، باید مقدار کافی مواد مغذی را به بدن خود برساند. ما در این مطلب از داروخانه انصار یکی از بهترین روش‌ها برای تغذیه مادر در دوران بارداری، یعنی قرص اکتی ناتال را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین خواهیم گفت که قرص اکتی ناتال چیست و چه کاربردی دارد.

مواد مورد نیاز بدن در دوران بارداری

همانطور که در بالا هم گفته شد، پروتئین، فولات، ید، آهن و برخی ویتامین‌ها در دوران بارداری باید بیشتر وارد بدن شوند و بدن را تغذیه کنند. در ادامه و قبل از پرداختن به بحث قرص اکتی ناتال چیست هر کدام از این مواد مغذی به طور جداگانه معرفی شده‌اند:

  • فولات

(به نام “اسید فولیک” در فرم مکمل) به جلوگیری از نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا کمک می کند؛ که باید حداقل یک ماه قبل از بارداری و در طول 3 ماه اول بارداری مصرف شود.

  • ید

برای رشد مغز و سیستم عصبی مورد نیاز است.

  • آهن

به جلوگیری از کم خونی در مادر و همچنین وزن کم هنگام تولد در نوزاد کمک می‌کند.

  • ویتامین B12 و ویتامین D

این ویتامین‌ها نیز اهمیت ویژه ای دارند زیرا از رشد سیستم عصبی (B12) و اسکلت (D) کودک حمایت می‌کنند. مصرف کافی ویتامین C همچنین به بهبود جذب آهن از رژیم غذایی شما کمک می‌کند.

نکته!: جالب است بدانید که تمامی موارد ذکر شده در بالا، یعنی فولات، ید، آهن، ویتامین B12 و ویتامین D، را می‌توانید در قرص اکتی ناتال پیدا کنید. اما خب با توجه به ان ترکیبات، قرص اکتی ناتال برای چیست؟

مواد مورد نیاز بدن در دوران بارداری

مواد مورد نیاز بدن در دوران بارداری

آیا مصرف مکمل در دوران بارداری یک لزوم است؟

در اکثر تحقیقات انجام شده و مقالات منتشر شده توسط پزشکان معتبر، توصیه می‌شود که تمام زنان باردار در دوران بارداری حداقل از مکمل های اسید فولیک، ید و ویتامین D استفاده کنند. با این حال، برخی از زنان باردار ممکن است علاوه بر اسید فولیک، ید و ویتامین D به مکمل‌های دیگر مواد مغذی نیز نیاز داشته باشند.

اگر محدودیت شناخته شده‌ای دارید، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که مکمل مصرف کنید. مثلا:

  1. اگر گیاهخوار هستید و یا ویتامین B12 کافی دریافت نمی‌کنید.
  2. اگر کلسیم کافی که برای سلامت استخوان ها حیاتی است از لبنیات یا سایر غذاهای غنی از کلسیم دریافت نمی‌کنید.
  3. اگر آهن کم دارید.
  4. اگر ممکن است اسیدهای چرب امگا 3 کمی مصرف کنید. به عنوان مثال. اگر غذاهای دریایی به میزان کم می‌خورید.

یکی از مولتی ویتامین‌های کاملی که بسیاری ازپزشکان توصیه به مصرف آن در طی دوران بارداری می‌کنند، مولتی ویتامین اکتی ناتال می‌باشد. در ادامه به طور کامل خواهیم گفت که قرص اکتی ناتال برای چیست و در چه مواردی مصرف می‌شود. با ما همراه باشید.

آیا مصرف مکمل در دوران بارداری یک لزوم است؟

آیا مصرف مکمل در دوران بارداری یک لزوم است؟

قرص اکتی ناتال برای چیست؟

قرص اکتی ناتال ابیان دارو، محصولی مناسب برای تامین ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن در دوران بارداری و شیردهی است. این قرص حاوی مواد موثره‌ای نظیر ویتامین‌های گروه ب، ویتامین ث، زینک، کلسیوم و ویتامین د3 است و همین امر قرص اکتی ناتال را به محصولی ارزشمند تبدیل کرده است. این قرص برای رشد و تکامل جنین مفید است و این موضوع می‌تواند به تولد کودک سالم در آینده کمک کند. توصیه می‌شود بانوان باردار پس از مشورت با پزشک، روزانه یک عدد قرص را همراه با وعده غذایی میل نمایند.

اگر از ما بپرسید قرص اکتی ناتال برای چیست؟ در پاسخ خواهیم گفت: مکملی‌ست که به طور خاص برای زنان باردار طراحی شده است. این مکمل حاوی انواع مواد مغذی ضروری هستند که برای رشد سالم کودک مهم هستند. این مکمل برای خانم‌هایی که ریسک مشکلات در بارداری‌شان به دلیل افزایش سن و یا هر عامل سلامتی دیگر، زیاد است، بهترین انتخاب است.

قرص اکتی ناتال برای چیست؟

قرص اکتی ناتال برای چیست؟

چه کسی باید اکتی ناتال مصرف کند؟

در بالا گفتیم که قرص اکتی ناتال برای چیست و همچنین کارایی‌های آن را آوردیم. اما خب این قرص را چه کسانی باید مصرف کنند. آیا هر خانم بارداری می‌تواند قرص اکتی ناتال مصرف کند یا اینکه فقط برای برخی از خانم‌ها مجاز است؟

قرص اکتی ناتال به طور کلی برای همه زنان باردار توصیه می‌شود. با این حال، برخی از خانم‌ها ممکن است نیازهای خاصی داشته باشند که به نوع دیگری از ویتامین‌های دوران بارداری نیاز دارند. به عنوان مثال، خانم‌هایی که دوقلو یا سه قلو حامله می‌شوند ممکن است نیاز به مصرف ویتامین‌های دوران بارداری داشته باشند که حاوی دوزهای بالاتری از مواد مغذی خاص است. زنان مبتلا به برخی شرایط پزشکی مانند کم خونی یا دیابت نیز ممکن است نیاز به مصرف یک ویتامین تخصصی در دوران بارداری داشته باشند.

بنابراین به تعریف ما از قرص اکتی ناتال برای چیست اکتفا نکنید و حتما در دوران بارداری و در طول معاینه‌های پزشکی خود، با پزشک مشورت کنید و در صورت تایید پزشک اقدام به مصرف و یا قطع دارویی را کنید.

فواید قرص اکتی ناتال چیست؟

مصرف قرص اکتی ناتال در دوران بارداری، فواید زیادی دارد. برخی از مزایای کلیدی عبارتند از:

کاهش خطر نقایص مادرزادی:

اسید فولیک یک ماده مغذی ضروری است که به جلوگیری از نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا کمک می‌کند. قرص اکتی ناتال حاوی دوز بالایی از اسید فولیک است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به این نقایص مادرزادی کمک کند. بنابراین در این بخش، قرص اکتی ناتال برای چیست را می‌توان به راحتی شرح داد!

تقویت رشد استخوان‌های سالم:

کلسیم و ویتامین D برای رشد سالم استخوان‌ها و دندان‌های کودک مهم هستند. قرص‌های Acti Natal حاوی کلسیم و ویتامین D هستند که می‌تواند به اطمینان از دریافت مواد مغذی مورد نیاز کودک برای استخوان‌ها و دندان‌های قوی کمک کند. معمولا وقتی از کسی می‌پرسیم که قرص اکتی ناتال برای چیست؟ در پاسخ آن را به عنوان مکملی برای تقویت مادر در دوران بارداری معرفی می‌کند. اما جالب است بدانید که این مکمل قدرتمند، نه تنها برای مادر، بلکه برای سلامت جنین و در ادامه نوزاد، کاربرد زیادی دارد.

فواید قرص اکتی ناتال چیست؟

فواید قرص اکتی ناتال چیست؟

حمایت از سیستم ایمنی:

قرص Acti Natal حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای سیستم ایمنی بدن مهم است، مانند ویتامین C و روی. این می‌تواند به حمایت از سیستم ایمنی مادر و محافظت از کودک در برابر عفونت کمک کند.

افزایش سطح انرژی:

قرص اکتی ناتال حاوی ویتامین B است که می‌تواند به افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی کمک کند. این می‌تواند به ویژه در دوران بارداری مهم باشد، زمانی که زنان اغلب احساس خستگی می‌کنند.

پیشگیری از بروز کم خونی:

یکی از شایع‌ترین اتفاقات در دوران بارداری برای مادر، کم خونی در اثر فقر آهن است. اما خب چطور باید این کم‌خونی را جبران کرد؟ قرص اکتی ناتال در اینجا این نگرانی شما را به طور کامل برطرف می‌کند. چرا که این قرص با دارا بودن مقدار کافی ویتامین B، کمک می‌کند تا ذخیره خونی مادر و جنین تامین شود. نه تنها این، بلکه اکتی ناتال به حل مشکل فقر آهن نیز کمک می‌کند. این هم پنجمین بخش از فواید قرص اکتی ناتال چیست؟ در این مقاله ما!

فواید قرص اکتی ناتال چیست؟ - پیشگیری از بروز کم خونی

فواید قرص اکتی ناتال چیست؟ – پیشگیری از بروز کم خونی

وزن گرفتن جنین:

یکی از مشکلات رایجی که امروزه اکثر مادران با آن درگیر هستند، کمبود و نقص وزن کودکشان است. متاسفانه عدم دریافت مواد معدنی و مغذی مادر در دوران بارداری منجر به ضعیف شدن جنین و نقص وزنش می‌شود. از این رو راه حلی که اکثرا برای این مشکل پیشنهاد می‌شود، قرص اکتی ناتال است. همانطور که در بخش قرص اکتی ناتال چیست هم گفتیم، این قرص به عنوان مکملی قدرتمند برای مادر و جنین است. بنابراین مصرف آن در دوران بارداری با رساندن مواد معدنی مورد نیاز مادر و جنین، باعث متولد شدن نوزاد با وزن استاندارد و درست می‌شود.

درمان و جلوگیری از ریزش مو:

در این بخش که به شما می‌گوییم فواید قرص اکتی ناتال چیست؟ در آخرین بخش به یکی از فوایدی می‌رسیم که شاید باورش سخت باشد.

ریزش مو در دوران بارداری کاملا طبیعی است و برای هر مادری اتفاق می‌افتد. اما اینکه چه راه حلی برای جلوگیری و درمان ریزش مو انتخاب می‌کنید، از اهمیت بسیاری برخوردار است. کسانی که در دوران بارداری دچار ریزش سریع مو می‌شوند احتمالاً از کمبود ویتامین‌ها رنج می‌برند. وجود بیوتین و ویتامین‌های مغذی برای مو در قرص اکتی ناتال، تاثیر مثبتی در رشد طبیعی موها و جلوگیری از شکننده شدن آن‌ها دارد.

عوارض مکمل بدنسازی: ریزش مو

عوارض مکمل بدنسازی: ریزش مو

برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در قرص اکتی ناتال چیست؟

حالا که پاسخ سوال قرص اکتی ناتال برای چیست را گرفتید، ممکن است برایتان سوال باشد که خب این قرص که این همه کاربرد و مزیت دارد، حاوی چه مواد معدنی است. در ادامه به طور کامل، برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در قرص اکتی ناتال را آورده‌ایم.

نقش ویتامین‌های گروه B در قرص اکتی ناتال چیست؟

به دلیل نقش ویژه‌ای که در تکامل سیستم عصبی جنین دارند در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

ویتامین E

با جلوگیری از کاهش تخمک گذاری، ارتقاء سلامت عمومی تخمک، حفاظت از جفت و نیز افزایش تولید موکوس در رحم، احتمال بارداری را افزایش می‌دهد.

اسید فولیک (Folic acid)

تولید گلبول‌های قرمز در بدن مادر را افزایش می‌دهد. همچنین مادر را در برابر بیماری‌های با دوران بارداری مانندپره اکلامپسی، بیماری های قلبی و سکته مغزی، محافظت می‌نماید. علاوه بر این فولیک اسید به تکامل سیستم عصبی جنین کمک کرده و از ابتلای جنین به اسپینا بیفیدا شکاف لب و کام و تولد زودرس جنین جلوگیری می‌نماید.

آهن (Fe)

یک عنصر ضروری برای ساخت پروتئین های حمل کننده اکسیژن (هموگلوبین و میوگلوبین) است. در زمان بارداری، نیاز مادر به آهن برای رشد جفت افزایش می یابد. این مکمل با تامین آهن مورد نیاز روزانه مادر و جنین احتمال سقط جنین را کاهش می‌دهد.

آهن (Fe) در اکتی ناتال برای چیست؟

آهن (Fe) در اکتی ناتال برای چیست؟

بیوتین (Biotin)

احتمال رشد غیر طبیعی جنین را کاهش می دهدو به حفظ سلامت پوست و موی مادر کمک می‌نماید.

زینک (Zinc)

نقش مهمی در ساخت دی ان ای (DNA) و سلول‌های جنین ایفا نموده، سلامت پوست و موی مادر در دوران بارداری را حفظ می‌نماید. همچنین به تنظیم زمان زایمان کمک نموده و مانع از اختلال در تکامل جنین می‌گردد.

کلسیم (Calcium)

برای تشکیل استخوان‌ها و دندان‌ها در بدن نوزاد ضروری است. همچنین کلسیم به شکل گیری قلب، اعصاب و عضلات سالم در بدن جنین کمک می‌نماید. کلسیم برای مادر نیز ضروری است چرا که ریسک ابتلا به افزایش فشار خون و پره اکلامپسی در دوران بارداری و شیردهی را کاهش می‌دهد، همچنین مانع از کاهش تراکم استخوانی در مادران شیرده می‌گردد.

کلسیم در قرص اکتی ناتال چیست؟

کلسیم در قرص اکتی ناتال چیست؟

ید (I)

برای شکل گیری مغز و سیستم عصبی جنین ضروری است. ید در بدن مادر نیز سبب تنظیم عملکرد غده تیروئید می گردد. کمبود ید در دوران بارداری سبب سقط جنین و یا زایمان زودرس می‌گردد. از این رو می‌توان در بخش قرص اکتی ناتال برای چیست در این بخش، به جلوگیری از زایمان زودرس و سقط جنین اشاره کنیم.

مس (Copper)

برای شکل گیری گلبول قرمز ضروری است، به خصوص در زمان حاملگی که تولید سلول های خونی مادر دو برابر می شود. مس به شکل گیری قلب، رگ های خونی، سیستم اسکلتی و عصبی جنین کمک می نماید. همچنین با هورمون انسولین برای حفظ سطح نرمال گلوکز همکاری می نماید. این امر به ویژه در مادران دچار دیابت بارداری، حائز اهمیت است.

این همه مواد معدنی و ویتامین مفید و موثر، همه و همه فقط در یک قرص! قطعا تعجب آور است. این محصول تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس و دارنده پروانه ساخت شرکت ابیان دارو می باشد و در این شرکت در ایران تولید و بسته بندی شده است. بنابراین در جواب به سوال “قرص اکتی ناتال چیست” می‌توانید بگویید که بهترین مکمل برای مادر باردار.

ویژگی‌های قرص اکتی ناتال چیست؟

حالا که درباره قرص اکتی ناتال اطلاعات بسیاری دستگیرتان شد، نوبت به این می‌رسد که به شما برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های قرص اکتی ناتال را بگوییم. این قرص یکی از بهترین مکمل‌ها برای دوران بارداری است و ویژگی‌های مختلفی را برای مادر و جنین به همراه دارد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • کمک به رشد و تکامل جنین
  • حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تامین نیازهای تغذیه ای مادران باردار و شیرده
  • بهترین انتخاب برای بانوانی که قصد باردار شدن دارند
  • حاوی مواد مغذی لازم برای دوران آمادگی پیش از بارداری
  • فاقد گلوتن، مخمر، نگهدارنده‌های الکلی، نمک، لاکتوز، گندم و شیر
  • فرمولاسیون متناسب با نیازهای تغذیه‌ای مادر و جنین در تمام دوران بارداری
  • قابل استفاده در دوران قبل از بارداری برای آماده‌سازی و همچنین در دوران بارداری برای تقویت

وجود همزمان آهن و کلسیم در قرص اکتی ناتال چیست؟

یکی از نگرانی‌هایی که برخی از اشخاص در خصوص قرص اکتی ناتال دارند، وجود همزمان کلسیم و آهن در این قرص است. بعضی افراد گاها به ما می‌گویند که در جایی خوانده‌اند که مصرف همزمان کلسیم و آهن، می‌تواند در نحوه جذب آن اختلال ایجاد کند. و اما پاسخ همیشگی ما به این دغدغه‌ها چیزی نیست جز: نگران نباشید؛ در قرص اکتی ناتال، تمامی این موارد قبل از تولید دارو بررسی می‌شوند.

به طور علمی مصرف جداگانه هر کدام از این‌ها، آن هم به مقادیر زیاد، اشتباه است. اما در قرص اکتی ناتال مقادیر استاندارد رعایت شده‌اند و همچنین هزمان این دو را مصرف می‌کنید. بنابراین جایی برای نگرانی وجود ندارد.

در آخر

دوران بارداری یک دوران 9 ماهه بسیار حساس است که از دوره‌های مختلف تشکیل می‌شود و هر دوره سختی‌های خود را دارد. مصرف مکمل و قرص اکتی ناتال در این دوران، یکی از مهم‌ترین توصیه‌های هر پزشک است. این مکمل به بهترین شکل ممکن روی دوران بارداری و نوزاد شما تاثیر خواهد گذاشت و باعث می‌شود دوران بارداری راحتی را تجربه کنید. همچنین کودتان در سالم‌ترین حالت خود به دنیا بیاید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. در صورتی که سوالی در خصوص این مطلب داشتید و یا مشاوره دارویی می‌خواستید، فقط کافیست از طریق آیکون چت آنلاین و یا شماره‌های تماس ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید. همکاران و متخصصین ما در سریع‌ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *